Reservelamp
Moderators: knutsel, Hillywood
Reservelamp
Hallo.
Sinds een paar maanden heb ik een VT700C.
Nu kwam ik er van de week achter, doordat ik met een lege tank kwam te staan, dat mijn reserve lamp het niet doet.
Lampje zelf is oké.
In de manual kom ik er niet zo uit om dit door te meten.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat moet doen?
Groetjes Rosso
Sinds een paar maanden heb ik een VT700C.
Nu kwam ik er van de week achter, doordat ik met een lege tank kwam te staan, dat mijn reserve lamp het niet doet.
Lampje zelf is oké.
In de manual kom ik er niet zo uit om dit door te meten.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat moet doen?
Groetjes Rosso
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Reservelamp
Bouwjaar?
Even op het elektrisch schema gekeken. Als het goed is heb je een Fuel Reservoir Sensor. Deze heeft 2 aansluitingen (G=Green en Gr/Bl = Grey/Black).
G is volgens mij Massa.
De Gr/Bl gaat via wat stekkerverbindingen naar het lampje.
Om te kijken of de sensor het probleem is zou je deze kunnen doorverbinden en zou het lampje moeten gaan branden.
Zo niet, doorverbinding laten zitten (simuleert lege tank) en stekkerverbindingen controleren (zie schema)
Even op het elektrisch schema gekeken. Als het goed is heb je een Fuel Reservoir Sensor. Deze heeft 2 aansluitingen (G=Green en Gr/Bl = Grey/Black).
G is volgens mij Massa.
De Gr/Bl gaat via wat stekkerverbindingen naar het lampje.
Om te kijken of de sensor het probleem is zou je deze kunnen doorverbinden en zou het lampje moeten gaan branden.
Zo niet, doorverbinding laten zitten (simuleert lege tank) en stekkerverbindingen controleren (zie schema)
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"
Re: Reservelamp
Hallo. Bedankt voor je antwoord.
Bouwjaar is 1986.
Zal van de week jouw theorie even testen en dan laten weten wat het resultaat is.
Lege tank had ook te maken met het aanzienlijke verbruik van mijn shadow. Ongeveer 1 op 12.
Heb zelf de carburateur ultrasoon gereinigd maar denk dat de pilot screw niet goed staan.
Grijze rook uit de uitlaat en bougies vol met roet.
Wil hem daarvoor van de week ook naar een motorzaak in de buurt brengen om dit goed te laten aftellen.
Dan kon ook het verbruik wel eens beter worden.
Groet Rosso
Bouwjaar is 1986.
Zal van de week jouw theorie even testen en dan laten weten wat het resultaat is.
Lege tank had ook te maken met het aanzienlijke verbruik van mijn shadow. Ongeveer 1 op 12.
Heb zelf de carburateur ultrasoon gereinigd maar denk dat de pilot screw niet goed staan.
Grijze rook uit de uitlaat en bougies vol met roet.
Wil hem daarvoor van de week ook naar een motorzaak in de buurt brengen om dit goed te laten aftellen.
Dan kon ook het verbruik wel eens beter worden.
Groet Rosso
Re: Reservelamp
Hoi,
Als je Dat kan, dan kan je pilot screw ook zelf doen
voor en achter dicht draaien en dan 3 slagen open volgens manual pagina 4.12
gr Hans Snel
Als je Dat kan, dan kan je pilot screw ook zelf doen
voor en achter dicht draaien en dan 3 slagen open volgens manual pagina 4.12
gr Hans Snel
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Reservelamp
Neem aan dat je een werkplaatshandboek/elektrisch schema hebt.
Zo niet, even Googlen ..
Zo niet, even Googlen ..
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"
Re: Reservelamp
Hoi,
Staat wel bij mij op de site https://www.hanssnel.nl/hanssnel/Manual ... manual.pdf
Pagina 22-3.
Gr Hans Snel
Staat wel bij mij op de site https://www.hanssnel.nl/hanssnel/Manual ... manual.pdf
Pagina 22-3.
Gr Hans Snel
Re: Reservelamp
Probleem met reserve lamp is opgelost.
De kabels op de fuel sensor kortgesloten, geen lampje.
Toen ik tegen het lampje drukte begon hij te branden, contacten goed schoon gemaakt.
Nu, als ik het contact aanzet, brandt het lampje even totdat hij brandstof meet. Daarna gaat hij uit.
De pilot screw ben ik niet helemaal zeker van.
Zoals Hans al zegt moet je hem volgens de manual drie slagen uitdraaien.
Ik heb echter een VT700C van 1986, daar zegt de manual twee slagen.
Dit heb ik ook gedaan, echter bij het uitdraaien zoals de manual zegt gebeurd er weinig, bij het indraaien gat de motor beter lopen.
Ik heb dus het idee dat er de verhouding beter wordt, tevens lijkt dat er dan ook weinig tot geen rook meer uit de uitlaat komt.
Heeft iemand enig idee of je minder brandstof erin stopt als je de pilot screw dichter draait. En of ik het zo goed doe.
Hoor wederom graag van jullie.
Grt Rosso.
De kabels op de fuel sensor kortgesloten, geen lampje.
Toen ik tegen het lampje drukte begon hij te branden, contacten goed schoon gemaakt.
Nu, als ik het contact aanzet, brandt het lampje even totdat hij brandstof meet. Daarna gaat hij uit.
De pilot screw ben ik niet helemaal zeker van.
Zoals Hans al zegt moet je hem volgens de manual drie slagen uitdraaien.
Ik heb echter een VT700C van 1986, daar zegt de manual twee slagen.
Dit heb ik ook gedaan, echter bij het uitdraaien zoals de manual zegt gebeurd er weinig, bij het indraaien gat de motor beter lopen.
Ik heb dus het idee dat er de verhouding beter wordt, tevens lijkt dat er dan ook weinig tot geen rook meer uit de uitlaat komt.
Heeft iemand enig idee of je minder brandstof erin stopt als je de pilot screw dichter draait. En of ik het zo goed doe.
Hoor wederom graag van jullie.
Grt Rosso.
Re: Reservelamp
Hoi,
Ik draai de pilot screw eerst in en dan de aantal slagen uit volgens het boekje.
Dan als de motor draaid draai ik wat aan de pilot screw, als het toerental dan omhoog gaat kein tikje terug.
dit doe ik bij bijde (voor en achter cilinder gelijk)
en zo wat spelen met stationair schroef en pilot schroef tot dat je de ideale verbranding heb .
Zie Hier
Gr Hans Snel
Ik draai de pilot screw eerst in en dan de aantal slagen uit volgens het boekje.
Dan als de motor draaid draai ik wat aan de pilot screw, als het toerental dan omhoog gaat kein tikje terug.
dit doe ik bij bijde (voor en achter cilinder gelijk)
en zo wat spelen met stationair schroef en pilot schroef tot dat je de ideale verbranding heb .
Zie Hier
Gr Hans Snel
Re: Reservelamp
Il heb zelf ook een vt 700 uit 86 gehad, verbruik zat rond de 1op 14, toen knutsel hem afgesteld had, synchroon en de pilots liep hij 1 op 28....
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Re: Reservelamp
Afgelopen week maar eens gekeken of ik hem kon afstellen zoals omschreven in de manual.
Eerst twee slagen uit, stationair op ca 1250 toeren.
Daarna 10 minuten warm gereden.
Als je dan aan de pilot screws draait zoals de manual zegt gebeurd er niets. Toerental veranderd niet zoals in de manual omschreven staat.
Verder open draaien merk je ook niets van.
Daarna stonden ze zeker 3,5 slagen open, stukje rijden, merk geen verschil. Rijdt en trekt prima op.
Nu vraag ik me af of je de gasnaald ook kunt afstellen, zodat het verbruik een beetje normaal wordt en niet 1 op 12.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoor graag van jullie.
Eerst twee slagen uit, stationair op ca 1250 toeren.
Daarna 10 minuten warm gereden.
Als je dan aan de pilot screws draait zoals de manual zegt gebeurd er niets. Toerental veranderd niet zoals in de manual omschreven staat.
Verder open draaien merk je ook niets van.
Daarna stonden ze zeker 3,5 slagen open, stukje rijden, merk geen verschil. Rijdt en trekt prima op.
Nu vraag ik me af of je de gasnaald ook kunt afstellen, zodat het verbruik een beetje normaal wordt en niet 1 op 12.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoor graag van jullie.