Even voorstellen Ron76
Geplaatst: 24 mei 2020, 13:06
Hoi forum leden ,
Wil me even voorstellen. Ik ben Ronald kom uit schoonhoven en heb net een mooie blauwe Honda schadow vt 600 c van 1991 aangeschaft voor mn vrouw. Ik rij zelf een Honda xrv 750 africa twin uit 2001 . En heb deze ook weer rijwaardig gemaakt na een tijd stil gestaan te hebben . Heb al wat ervaring met opknappen van motoren de eerste was een honda xl600 v van 1990 california ed . Daarna een Honda rebel 250 en een vreemde eend in de bijt een suzuki intruder vs 750. Na een paar jaar motorloos te zijn toch weer begonnen met rijden .moet zeggen dat de shadow een fijnere motor is voor mn vrouw als de intruder qwa zit. al vind ik ze in eerste instantie veel van elkaar weg hebben.
Motor bleef slecht lopen en voorvork keerringen en voorremmen waren er slecht aan toe . Nieuwe bougiekabels doppen en bougies zorgde ervoor dat ze weer lekker bleef lopen dat werdt alleen maar beter door het Verse lucht, benzine en olie filter. Wat nieuwe motor en voorvork olie nadat de keerringen vervangen waren .
De remklauw liep wat stroef dus zuiger bussen eruit gehaald rubbers voorzichtig verwijderd en de groeven gereinigd. Het glijplaatje van het remzadel was naw en niet meer te bestellen. Gelukkig had Roukema nog een bak vol met gebruikte en daar lag er nog 1 tussen. Ook de remslang was nog de originele dus deze voor staalflex leiding verwisseld .Van de gashendel ontbrak de binnenkabel van de duwkabel van en dus gelijk maar een compleet nieuw setje gemonteerd. daarnaast nog veel poetswerk aan het aluminium. Oa het luchtfilterhuis en de bediening aan de rechterzijde zien er weer super uit. De andere kant moet ik nog onder handen nemen riaanwijzer bediening werkt niet tot slecht .ook de voorrem moet nog een keer ontlucht worden dus daar gaan we vandaag wat liefde aan besteden . Om problemen met de spanningsregelaar te voorkomen ( net als bij de transalp en africatwin )de stekker van de voedingskabels er tussenuit geknipt en doorgesoldeerd . 1 draad was al aan de mantelhoes gesmolten en de draden waren al aan het verkleuren .Zadel wil ik opnieuw bekleden iemand nog een goedkoop adres voor een losse hoes ? Ik heb geprobeerd om zelf een hoes te stikken maar mn machine komt er niet doorheen. Andere optie is ander materiaal als hoes gebruiken .
Veel sleutel en Rijplezier toe gewenst .
Groet Ronald
Geen idee hoe ik het fotobestand kan verkleinen zodat ik een fototje kan toevoegen .
Melding bestand is te groot.
Wil me even voorstellen. Ik ben Ronald kom uit schoonhoven en heb net een mooie blauwe Honda schadow vt 600 c van 1991 aangeschaft voor mn vrouw. Ik rij zelf een Honda xrv 750 africa twin uit 2001 . En heb deze ook weer rijwaardig gemaakt na een tijd stil gestaan te hebben . Heb al wat ervaring met opknappen van motoren de eerste was een honda xl600 v van 1990 california ed . Daarna een Honda rebel 250 en een vreemde eend in de bijt een suzuki intruder vs 750. Na een paar jaar motorloos te zijn toch weer begonnen met rijden .moet zeggen dat de shadow een fijnere motor is voor mn vrouw als de intruder qwa zit. al vind ik ze in eerste instantie veel van elkaar weg hebben.
Motor bleef slecht lopen en voorvork keerringen en voorremmen waren er slecht aan toe . Nieuwe bougiekabels doppen en bougies zorgde ervoor dat ze weer lekker bleef lopen dat werdt alleen maar beter door het Verse lucht, benzine en olie filter. Wat nieuwe motor en voorvork olie nadat de keerringen vervangen waren .
De remklauw liep wat stroef dus zuiger bussen eruit gehaald rubbers voorzichtig verwijderd en de groeven gereinigd. Het glijplaatje van het remzadel was naw en niet meer te bestellen. Gelukkig had Roukema nog een bak vol met gebruikte en daar lag er nog 1 tussen. Ook de remslang was nog de originele dus deze voor staalflex leiding verwisseld .Van de gashendel ontbrak de binnenkabel van de duwkabel van en dus gelijk maar een compleet nieuw setje gemonteerd. daarnaast nog veel poetswerk aan het aluminium. Oa het luchtfilterhuis en de bediening aan de rechterzijde zien er weer super uit. De andere kant moet ik nog onder handen nemen riaanwijzer bediening werkt niet tot slecht .ook de voorrem moet nog een keer ontlucht worden dus daar gaan we vandaag wat liefde aan besteden . Om problemen met de spanningsregelaar te voorkomen ( net als bij de transalp en africatwin )de stekker van de voedingskabels er tussenuit geknipt en doorgesoldeerd . 1 draad was al aan de mantelhoes gesmolten en de draden waren al aan het verkleuren .Zadel wil ik opnieuw bekleden iemand nog een goedkoop adres voor een losse hoes ? Ik heb geprobeerd om zelf een hoes te stikken maar mn machine komt er niet doorheen. Andere optie is ander materiaal als hoes gebruiken .
Veel sleutel en Rijplezier toe gewenst .
Groet Ronald
Geen idee hoe ik het fotobestand kan verkleinen zodat ik een fototje kan toevoegen .
Melding bestand is te groot.