Uitlaten einddempers vervangen

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Oldtimer
Shadow Motorclub leden

Re: Uitlaten einddempers vervangen

Bericht door Oldtimer »

Of dit valt onder VT-Customizing .... is maar net wat je daaronder verstaat.
Je "customised" tenslote wel je geluid :D

Ik heb zelf een VT1100C2 '96 en was ook niet tevreden over het geluid.
Op de gok heb ik de dempers verwijderd en dat klinkt al een stuk beter.
Verwijderen doe je met een gatenboor voor metaal van ca. 50mm.

Geen idee waar je woont, maar ik heb die gatenboor nog wel liggen.

Op internet zijn wel filmpjes te vinden hoe dat gaat.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Recycler
Forumgebruikers

Bericht door Recycler »

Als je de beschikking hebt over een las apparaat & een haakse slijptol dan past alles.
Dan maakt je de aansluiting op de originele slip on aansluiting en dan vallen alle las hechtingen onder je uitlaat covers.
Met scrap uitlaatpijp kan je prima verloop pijpen maken van je voor pijpen naar je dempers.

Je uitlaatsteunen zal je ook moeten verbouwen om je nieuwe dempers te kunnen ophangen.
Gamma & Karwei hebben daar van die mooie 3mm dikke ijzeren strippen voor in lengtes van 1 meter. Prima materiaal om een verloop beugel te maken van je nieuwe dempers naar je originele uitlaatsteun.

Ik verzaag nooit de originele ophangbeugels maar werk daar om heen mocht ik ooit een keer terug willen..

Enkele foto's ter inspiratie..

Home made met RVS melkpijp, zitten zelfs 30cm dempers in..
Afbeelding

Kawasaki Vulcan Supertrapp systeem pas gemaakt op de VT1100..
Hierbij heb ik met RVS pijp ( ongeveer 10cm lengte) een cover gemaakt die los ( geklemd )tussen het hitteschild en de demper zit om de afstand te overbruggen zodat de onderste demper wat meer in lijn hangt. De cover zit over de uitlaatpijp geschoven.
Afbeelding

Harley Fishtail dempers pas gemaakt op de VT1100
Hierbij heb ik met RVS pijp ( ongeveer 10cm lengte) een cover gemaakt die los ( geklemd )tussen het hitteschild en de demper zit om de afstand te overbruggen zodat de onderste demper wat meer in lijn hangt. De cover zit over de uitlaatpijp geschoven.
Afbeelding

Van RVS pijp kan je prima als origineel hitte schilden maken om een las deel te camoufleren ofwel je dempers naar een dusdanige positie te situeren waar jij ze het mooist vind.
Zaag een kwart weg uit de lengte van de pijp en nu kan je hem over je uitlaatpijp schuiven. Las wat moertjes onder op je uitlaatpijp en boor wat gaatjes in je RVS cover zodat je hem vast kan schroeven.
Cobus

Bericht door Cobus »

8) 8) 8) zo kan het ook (mijn album)
nog aflassen ,spuiten en wrappen .
MarkF

Bericht door MarkF »

Hoi, ik ben ook nieuw hier. Ik heb mijn 1986 VT1100 redelijk gestript om er een ander stuur op te zetten en de achterkant aan te passen. Nu heb ik ook het achterste stuk van de uitlaat verwijderd, samen met de 'middendemper'. Kan ik nu 'zomaar' de uitlaten aan beide kanten verlengen met evt een einddemper, of loopt de motor dan straks voor geen meter meer (met wel meer lawaai :))?
Recycler
Forumgebruikers

Bericht door Recycler »

Valt wel mee. VT1100 is behoorlijk vergefelijk. Mogelijk dat je de co sproeiers iets bij moet stellen om een betere loop te krijgen en mogelijk dat je de gas-naald een standje hoger moet zetten met een vul ringetje maar echte problemen zal je niet ondervinden.
Motor zal er gewoon als normaal op rijden. Echter na wat afstellingen zal hij wat beter rijden,maar dat geld ook voor een standaard uitlaat systeem.

Shadow hieronder heeft volledig open zelfbouw pijpen en behalve de ongelofelijke herrie liep hij best goed.
Alleen koud start vinden ze niet lekker met geheel open pijpen. Dan duurt het even voordat hij aanslaat.
Carburatie was geheel niets aangepast toen ik hem in bezit kreeg. Fiets was al snel geëmigreerd naar Polen.
Afbeelding
MarkF

Bericht door MarkF »

Nice. Bedankt.
Verschil is overigens wel dat je een nieuwer type toont in mijn beleving. Mijn 86-er heeft een enkele pijp aan beide kanten en tussen die twee pijpen bevindt zich een 'pot'. Die is er tussenuit, samen met de einddempers. Ik wil de pijpen nu verlengen om te zorgen voor voldoende tegendruk, anders loopt de motor helemaal niet meer (is mij gezegd :)). Maar het zal wel gaan om hetzelfde blok, neem ik aan?
Waar is die pot voor bedoeld? Is dit gewoon een 'middendemper'?
Dino
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Bericht door Dino »

Pot is een tussendemper. En verbinding tussen beide uitlaten. Heb zelf ook een 86-er gehad en heb daar toen jardines uitlaten onder gezet. Open uitlaten aan 1 zijde van de motor. Hoefde toen op zich niks aan de afstelling te veranderen.
sempre idem, sempre penis
MarkF

Bericht door MarkF »

Heb je nog wat moeten knutselen om de uitlaten naar één kant te krijgen? Of is er ruimte genoeg tussen blok en frame?
Dino
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Bericht door Dino »

Was gewoon een orginele set voor 85/86. Uitlaat loopt eerste stuk orgineel en buigt dan net voor het achterwiel onder de achterbrug door naar de andere kant.
Dino
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Bericht door Dino »

Deze zijn niet van mijn bike maar uitlaat is hetzelfde.AfbeeldingAfbeelding
Dino
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Bericht door Dino »

Mijn dempers waren wel anders; ik had slash cut dempers.
mathmax
Forumgebruikers

Bericht door mathmax »

kom ik hier 2 foto,s tegen van mijn motor.zoals hij op de foto staan zo ziet hij er niet meer uit.is een complete metafose en facelift aan het ondergaan heb er nog enkele onderdelen te koop van,als de vorige eigenaar hem zou zien werd hij gek
Dino
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Bericht door Dino »

Mathmax. Had helaas geen pics meer van mijne. Dus ff gegoogled en kwam deze tegen dus ff gebruikt om te visualiseren.
Plaats reactie