Knal uit uitlaat C3 1100, waadoor?

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
C3-driver

Knal uit uitlaat C3 1100, waadoor?

Bericht door C3-driver »

Ik heb mijn C3 1100 sinds eind vorig jaar en wat me opvalt is het volgende.
Als ik op b.v. op de snelweg heb gereden en ik ga de afrit af, dan is bij lage snelheid een behoorlijke KNAL uit de uitlaat wat ik hoor.
Verder loopt hij volgens mij wel goed, maar op de één of andere manier verzameld hij te veel lucht/benzine? in de uitlaat bij hoge toeren.
Bij normaal stadsverkeer dus GEEN last.

Iemand enig idee voor ik de halve motor sloop.
Zit zelf te denken aan de uitlaatpakking, maar misschien heeft iemand meer ervaring met de C3 dan ik tot nu toe.

Bedankt in ieder geval.
Andries
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Re: Knal uit uitlaat C3 1100, waadoor?

Bericht door Andries »

Dat is een restje brandstof wat in de uitlaat ontbrand.
Kan geen kwaad.

Ga voor de aardigheid maar eens van een aardige berg afrijden en draai je gas dan half dicht.
Je rolt dan rustig naar beneden met een salvo aan knallen achter je.
Andries

Regiocommissaris Zuid
Verkeersgeleider nr. 10
Trotse Biker van het Jaar 2014

Met ZUID erop UIT!

bekijk HIER mijn website
Albert Overzet
Shadow Motorclub leden

Bericht door Albert Overzet »

Volgens mij is er niets mis met je motor. Misschien onverbrande gassen die in je uitlaat komen. Mijn vt 750 met open uitlaten ploft af en toe als ik bijv. abrupt het gas dicht doe en afrem op de motor.
Welkom in ons Midden

Regiobiker 2014 van regio midden

Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker

Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Albert Overzet
Shadow Motorclub leden

Bericht door Albert Overzet »

Andries schreef:Dat is een restje brandstof wat in de uitlaat ontbrand.
Kan geen kwaad.

Ga voor de aardigheid maar eens van een aardige berg afrijden en draai je gas dan half dicht.
Je rolt dan rustig naar beneden met een salvo aan knallen achter je.
Hahaha Andries, Wij horen niets anders in de bergen met hemelvaart
Welkom in ons Midden

Regiobiker 2014 van regio midden

Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker

Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Mijn vt 1100 ace wil ook regelmatig bij het gas dichtdraaien een aardige plof uit de uitlaat gooien, denk niet dat dit probleem in een uitlaatpakking gezocht moet worden maar meer in de afstelling, maar mijn ervaring is dat een Shadow over het algemeen ploft. Ik zou me hier persoonlijk niet te druk over maken :wink:
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Dit jaar knal ik lekker met jullie mee Albert,ik laat lekker de v&h eronder hangen hahahaha
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
C3-driver

Bericht door C3-driver »

Aan de ene kant ben ik een beetje opgelucht dat ik niet de enige ben.
Aan de andere kant natuurlijk vreemd dat een Shadow daar last van heeft en iets in me zegt dat er geen plof hoort te zijn.
Maar goed, dank in ieder geval. Ik ga in ieder geval weer lekker verder met toeren.
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Ploffen hoort bij een shadow, echter een harde knal er tussendoor komt meestal alleen voor bij de fabrieksafstelling.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Mik Figaro
Shadow Motorclub leden

Bericht door Mik Figaro »

Sinds kort ploft en knalt mijn C3 er op los bij gas loslaten en bij halflast. Voorheen was dat niet. Aanvankelijk liep hij ook niet meer stationair, maar dat is opgelost nadat ik de carburateurs heb verwijderd en schoongemaakt.

Bij het verwijderen van de aanzuigbuizen op de inlaat van de carbs zag ik dat de ene er niet goed op zat. Het rubber was daardoor enigszins vervormd. Ik weet niet 100% zeker of ie er na de montage wel goed opzit.

Zou het kunnen dat hierdoor valse lucht wordt aangezogen waardoor ie knalt?
Kan een vervuild benzinefilter hier invloed op hebben doordat de benzine onvoldoende snel doorloopt?

De motor loopt verder prima, zowel stationair als bij volle belasting, maar dat knallen deed ie eerst niet.
VT1100 C3 Aero 1998
MaX GooFy
Stefan
Shadow Motorclub leden

Bericht door Stefan »

Reinigen van carburateurs kan eigenlijk alleen goed met ultrasoon, weet niet hoe je het gedaan hebt,
valse lucht is redelijk makkelijk te controleren,
de motor iets verhoogd stationair laten lopen,
en de carburateurs rondom, en zeker bij de aanzuig slangen, inspuiten met rem reiniger,
als de motor dan harder, of anders gaat lopen, trekt hij ergens valse lucht aan.
door een vuil benzine filter, zal hij niet ploffen, maar eerder inhouden, af en toe vervangen kan nooit kwaad, maar niet de oorzaak van knallen,
dat kan je meer in carburateur, afstelling en valse lucht zoeken.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
Mik Figaro
Shadow Motorclub leden

Dank voor de tip! Dat ga ik uitproberen. Ik verdenk de aanzuigslang van lekken maar daar ga ik dan met de remmenreinigertest achter komen.

Ik heb de carbs doorgeblazen en de sproeiers losgedraaid en schoongemaakt met een tandenragertje. Vlotterkamers opengemaakt en doorgeblazen, vacuumrubbers gecontroleerd en alles weer gemonteerd. Het leek niet heel erg vervuild, maar daarna liep ie in elk geval weer goed stationair, wat ie daarvoor niet deed.

Ik ben niet heel ervaren met sleutelen, maar ik leer graag. Ik vond het redelijk verrassend hoe eenvoudig een en ander in elkaar zit. Synchroon stellen lijkt met een enkel schroefje te gaan, ik moet nog eens uitzoeken hoe ik controleer of ze synchroon lopen
VT1100 C3 Aero 1998
MaX GooFy
hjti
Forumgebruikers

Bericht door hjti »

Bij mijn VT600 had ik dezelfde klacht, keiharde knallen bij terugnemen van gas. Bleek te liggen aan valse lucht aanzuigen bij voorste uitlaatpijp.
Extra pakking toegevoegd, en het euvel was over.
To Ride or not To Ride, That's the question.
Mik Figaro
Shadow Motorclub leden

i
Mik Figaro schreef:Dank voor de tip! Dat ga ik uitproberen. Ik verdenk de aanzuigslang van lekken maar daar ga ik dan met de remmenreinigertest achter komen.

Ik heb de carbs doorgeblazen en de sproeiers losgedraaid en schoongemaakt met een tandenragertje. Vlotterkamers opengemaakt en doorgeblazen, vacuumrubbers gecontroleerd en alles weer gemonteerd. Het leek niet heel erg vervuild, maar daarna liep ie in elk geval weer goed stationair, wat ie daarvoor niet deed.

Ik ben niet heel ervaren met sleutelen, maar ik leer graag. Ik vond het redelijk verrassend hoe eenvoudig een en ander in elkaar zit. Synchroon stellen lijkt met een enkel schroefje te gaan, ik moet nog eens uitzoeken hoe ik controleer of ze synchroon lopen
Inmiddels heb ik de motor weggebracht naar de lokale Hondadealer, die de carbs nogmaals gereinigd heeft.
Er was nog steeds vervuiling in het stationair circuit en dat is nu gereinigd. Meteen is de boel afgesteld en hij loopt weer als een zonnetje. Heel af en toe nog een plofje, maar niet storend meer.
VT1100 C3 Aero 1998
MaX GooFy
Plaats reactie