Net nieuw op het forum en al gelijk een vraag.
Ik heb al verschillende onderwerpen gelezen ivm trillen. Ik weet sowieso dat het eigen is aan een VT 1100 C2 (1997). Op zich vind ik het niet storend. Ik zei al tegen m'n vrouwtje dat ze nu een massage app gevonden heeft voor de billen
Alleen ik zie dus weinig scherp door m'n spiegels als ik rij.
Zijn er iets van oplossingen door de bv. rubbers tussen de bevestiging van spiegel op stuur te zetten? Of is dit niet mogelijk ivm gauw los zitten?
Graag advies van jullie techneuten.
Welkom op het forum allereerst.
Het trillen van de VT 1100 C2 klopt inderdaad, en daarbij komt het meestal voor dat je met de originele spiegels minder last hebt van trillen van deze spiegels hebt dan andere "after market" en "custom" spiegels. Dit geldt voor alle motoren.
Je kunt dit verhelpen door adaptors tussen het stuur en de spiegelsteunen te plaatsen. In deze adaptors zitten rubbers, die het trillen absorberen.
Google maar eens, en dan kun je o.a. deze tegekomen bij Louis: https://m.louis.eu/artikel/mirror-vibra ... t=40774443" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn er in het zwart en chroom uitvoering.
-Een Harley lekt geen olie, hij markeert zijn plek!
-Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het hier windstil
Ik weet niet of je een ander stuur op je motor gemonteerd hebt of nog met het originele rijdt.
In het originele stuur horen gewichten in het stuur te zitten, ter plaatse van de handvaten.
Als deze er niet meer inzitten dan kan de trilling heftiger zijn.
Dit kan je eenvoudig controleren door één van je handvaten te demonteren.
Succes.
Andries
Regiocommissaris Zuid Verkeersgeleider nr. 10 Trotse Biker van het Jaar 2014
Tja, is het stuur origineel. Geen flauw idee.
Ik heb de handvatten eraf gehaald maar het uiteinde van het stuur is dicht !!
Zitten die nu in het stuur of heeft deze gewoon geen?
En hoe kan dan gewichtjes erop zetten? Gat boren en draad intappen?
Beste John,
de spiegels staan op steeltjes, die vervolgens met schroefdraad op je stuur vast gedraaid zitten. Deze kun je doormiddel van een steeksleutel losdraaien.
De bewuste adaptors kun je dan er tussen plaatsen
Dit zijn de originele spiegels zoals ze standaard op je motor zou kunnen zitten.
-Een Harley lekt geen olie, hij markeert zijn plek!
-Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het hier windstil
De gewichten in het stuur kunnen ook erin gelast zijn, dit kwam ik tegen bij mijn vt 700 c, ook kunnen ze er dmv een inbusbout ingeklemd zitten, echt los zullen ze niet zitten,
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
De originele spiegels zijn qua gewicht veel zwaarder uitgevoerd dan de after-market spiegels. Die laatste trillen ook behoorlijk bij de C en C1. Nieuwe rubbers plaatsen bij het balhoofd en risers helpt ook. Meestal is het rubber ingedroogd en hard geworden.
Voor geduld moet je tijd hebben 2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten" Biker van het jaar 2005