Het zoeken naar de juiste zadeltassen voor mijn C3 Aero?
Dat was lastig, ik wilde grotere tassen dan ik had op mijn Honda Rebel 450.
Bovendien wilde ik er mee op vakantie en eigenlijk wilde ik ze er niet altijd op hebben zitten. Want geef toe, een C3 is zonder tassen nog mooier.
Toch wilde ik tassen hebben wat echt niet voorkomt, oeps...dat is lastig en al gauw kom je dan in een DURE klasse.
Uiteindelijk heb ik ze gevonden via de website http://www.cs-v.eu/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de bevestiging heb ik de Cs4 afsluitbare bevestiging systemen gebruikt, met een sleutel draai je hem op slot of open zodat je de tassen er zo 123 af kunt halen en dus binnen kunt laten voor een langer en mooier behoud want leer is nu eenmaal in de zon of een buitje onderweg kwetsbaarder.
Wel moet je zelf gaten boren in de tassen voor de bevestiging van de tassen. Helaas was het niet mogelijk om de tassen lager naar de uitlaat te krijgen wat ik wat mooier had gevonden, toch kun je niet alles perfect hebben.
Daarnaast zijn de tassen niet voorzien van beugels aan de onderkant die sommige tassendragers wel hebben. Op vakantie b.v. neem ik een kettingslot mee wat al 6,5 kilo weegt. Daarbij komen nog eens de overige vakantiespullen. De leverancier adviseert een max.gewicht van 11 kilo. Daar kwam ik wel overheen. Binnenin de tas heb ik daarom een extra versteviging gemaakt wat je aan de buitenkant niet kunt zien (helaas nog geen foto daarvan). Nu zou ik misschien wel 20 kilo kunnen meenemen, maar niet te vaak. De tassen hangen nu eenmaal aan 2 boutjes die ca. 2 cm van de motor uitsteken. Hoe meer gewicht, hoe meer dit toch kan doorhangen en veren.
De tassen zijn behoorlijk stevig en ze openen van voor naar achteren. Wel is het zo dat ik een koord aan de deksel heb gemaakt zodat ze niet helemaal achterover leunen als ze open staan. Ik voorkom hiermee druk op het scharnierpunt wat denk ik wel iets anders had gekund qua constructie.
Al met al zijn er natuurlijk altijd wel minpuntjes aan tassen, maar de pluspunten zijn in het voordeel: De vorm blijft mooi, lekker dik en stevig, mooi uiterlijk, makkelijk af en op te doen.