Dino schreef:Niks te maken met ontsteking. Is puur je mengsel. Een niet goed mengsel verbrand niet volledig in de cilinder en komt dan in de uitlaat tot ontbrandong. Dit kan met zowel een te rijk als te arm mengsel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dino, is de schadelijk voor de motor?
Daarnaast ben ik benieuwd hoe je een goed mengsel maakt.
Als het niet te gek is, niet. Bijna alle Shadow's roffelen in de uitlaat en ik ken mensen met Shadow's waar ik echt niet achter wil rijden(mijzelf incluis)
Mengsel kun je stellen met de mengselschroefjes op je carberateurs.
Mijn C3 1100 loopt sinds kort niet meer lekker stationair. Omdat dit hetzelfde blok is als de C2 haak ik hier even aan.
Bij lage toeren bij afremmen op de motor knalt en ploft ie als een gekke, bij stilstand slaat ie af, alleen met een beetje gas of met de choke open blijft ie lopen. Hij heeft een maandje of drie niet gelopen en toen liep ie nog goed.
Wel zat er oude benzine in de tank, inmiddels toen de tank halfleeg was heb ik 8 liter 102 octaan van de Firezone erin gekieperd, dat maakte niets uit. Ook heb ik carburateur reiniging toevoeging bij de benzine gemikt, maar nu na 200 kilometer kan ik stellen dat dit alles niets uithaalt.
Kan het zijn dat er een stationairsproeier of zo verstopt zit en hoe kom ik daar dan bij?
Mik Figaro schreef:Mijn C3 1100 loopt sinds kort niet meer lekker stationair. Omdat dit hetzelfde blok is als de C2 haak ik hier even aan.
Bij lage toeren bij afremmen op de motor knalt en ploft ie als een gekke, bij stilstand slaat ie af, alleen met een beetje gas of met de choke open blijft ie lopen. Hij heeft een maandje of drie niet gelopen en toen liep ie nog goed.
Wel zat er oude benzine in de tank, inmiddels toen de tank halfleeg was heb ik 8 liter 102 octaan van de Firezone erin gekieperd, dat maakte niets uit. Ook heb ik carburateur reiniging toevoeging bij de benzine gemikt, maar nu na 200 kilometer kan ik stellen dat dit alles niets uithaalt.
Kan het zijn dat er een stationairsproeier of zo verstopt zit en hoe kom ik daar dan bij?
Carburateur ultrasoon laten reinigen bij de motorboer.
Beetje mosterd na de maaltijd maar altijd zorgen dat je de vlotterbakjes aftapt als de motor langere tijd stil staat. Er zit tegenwoordig zoveel troep (ethanol) in de benzine dat alles onder de troep komt. Ik heb 4 weken moeten wachten tot m'n carb terug was van de lokale motorboer, hij had wel 30 carbs liggen met hetzelfde euvel en allemaal door die troep in de benzine
Ik heb 4 weken moeten wachten tot m'n carb terug was van de lokale motorboer, hij had wel 30 carbs liggen met hetzelfde euvel en allemaal door die troep in de benzine
Ik denk dat ik die handel maar gaat aanschaffen, per keer betaal ik € 60.- ( wel in een dag klaar ), maar ik heb er dit jaar al 5 weg gebracht.
Dan kan ik wel een bedrijfje beginen maar het zal dan geen vetpot worden, laat ik het dan maar bij hobby houden.
En ik wil geen reclame maken maar gebruik eens Forté
Zolang er carburateurs zijn blijven we er last van houden.
Ik heb nu reiniger van Wynns in de tank gegooid in de hoop dat het (zich) hiermee vanzelf oplost.
Zo niet, dan zal ik de carb er maar afhalen. Is me laatst ook gelukt met mijn Wildstar, daar heb ik alle kanaaltjes en sproeiers schoongemaakt met een tandenragertje.
Bij het ultrasoon reinigen, demonteren ze de carb dan, of mikken ze em gewoon in het apparaat en die doet de rest?
Zo ja zou het hiermee te maken kunnen hebben? Ik vindt het namelijk erg vervelend worden het knallen. Tijdens de laatste ritten zijn er meerdere leden bij me geweest met de vraag of dit wel de bedoeling was.
De uitlaat knalt dus alleen als je het gas dichtdraait en afremt op de motor. Trek je de koppeling in dan verdwijnt de weerstand en ook het knallen uit de uitlaat.