Hallo,
De opening van het luchtfilter van de vt1100 c is een ellipsvormige opening die voor de helft is dicht..m.a.w. er zit nog het plastic in.
Ik eigenwijs en dit verwijderd, want dan krijgt hij toch makkelijker lucht...
Het resultaat is dat de motor ontzettend gaat knallen en inhouden...maar gauw weer dichtgemaakt...pff...
Verkeerd geredeneerd ??
Nu kijk ik op internet bij Boonstra en daar is het wel verwijderd!..
M.v.g. Dave Muis
Deksel luchtfilter 1100 vt c
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Deksel luchtfilter 1100 vt c
Klopt Hans, maar bij mijn motor was 1 helft afgesloten...en met die ook open loopt de motor voor geen meter....
Opnieuw afstellen dmv de pilotscrews in je carburateurs? Even zoeken op youtube, daar staan filmpjes genoeg. Logisch dat hij anders gaat lopen, je veranderd de hoeveelheid lucht die hij aanzuigt, dus je lucht/brandstofverhouding klopt niet meer 

Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!

welkom in ons midden
Wel, ik heb geprobeerd om de pilotscrews af te stellen, maar dat heeft geen effect. Ik heb de opening weer voor de helft afgesloten, en de motor loopt nu weer goed. Het zal wel zo moeten. In ieder geval bedankt voor het meedenken!.
- john&marjan
- Shadow Motorclub leden
Is het niet zo dat als je de luchttoevoer veranderd ook je inwendige sproeiers moet aanpassen, dus een complete revisie van je carbs. heb hier ooit op youtube iets gezien andere uitlaten en sportluchtfilter liep dat ding ook niet, kregen hem niet afgesteld en deden ze de inwendige sproeiers veranderen en hij liep perfect.....
Voor een 1100 c2 zijn ze afgesloten en een c1 is er 2 kanten open. Wanneer je dat veranderen wil moet je de sproeier bezetting veranderen. En niet aan de pilot screws draaien want dat helpt niet.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden