Mijn naam is Robin ben 24 jaar en woonachtig in midden Utrecht.
Ben sinds Augustus begonnen met me MotorRijbewijs (A) en heb hier van al me AVB en Theorie gehaald ervoor.
Tijdens het lessen ben ik wel alvast gaan zoeken naar een motor.
Zelf hou ik van Cruisers en Choppers.
Doordat ik heb een Honda Shadow VT1100 C2 Ace uit 96' Gekocht.
IK heb er een test rondje op gemaakt om te kijken hoe het aanviel, en was direct verkocht.
Ik hoop dat hier genoeg infomatie kan halen over de motor zelf en hulp bij het zoeken van onderdelen/Werkwijze om iets te vervangen.
Vorige eigenaar als je kan zien bijna alles eraf gehaald, hij had alles mee gegeven maar jammer genoeg waren meeste onderdelen verroest,(sissybar, tassenhouders, etc.)
Wil ze na loop van tijd wel allemaal plaatsten.
Kijk is aan! Leuk ding. Windscherm voor touren is erg prettig. Ik heb de hele zomer zonder gereden en naast die paar doorgeslikte vliegjes is het best goed te doen. Met veel snelweg gebruik, toch best prettig er wel eentje te hebben. Tis al best een beest op leeftijd, weet je iets van de mechanische achtergrond/onderhoud? Ik dus niet met mijn motor en moet net als jij als nieuw motorrijder en nieuw motoreigenaar een beetje nagaan, deels op gevoel en deels met wat technisch inzicht, in hoeverre ik onderdelen moet schoonmaken en onderhouden.
Welkom Robin, zelf ben ik in bezit van een vt 1100 ace uit 1998, fijne motor. Onderdelen zijn wel te vinden. een optie is ook de onderdelen eens flink onderhanden te nemen met Belgom of Peek, je kunt met dat soort chroompoets vaak mooie resultaten krijgen
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Amsterdan, wat ik weet wat de vorige eigebaar gedaan heeft is alle onderdelen wat kon gepoedercoat heeft (velgen, motor.). Er zieten nieuwe banden op dus daar hoef nu nog niet zorgen over te makem. Alleenn alle vloeistoffen daar durf ik niks over te zeggen maar die ging allemaal verversen voordat ik begin met rijden. Enigste nadeel is dat ik merkte dat de voorvork iets lekte, nu geen groot maar die wil ik wel in loop der tijds vervangen of in ieder geval checken waardoor het lekt.
Mooi! Vloeistoffen verversen is vrij makkelijk zodra je even door hebt hoe het allemaal werkt. Op YouTube hebben we Cody van 'TheMotorcycleMD'. Hij is een gecertificeerd Honda 'mechanic'. (Woon langer dan de helft van m'n leven in Canada, vandaar dat ik het Nederlandse woord zo snel even niet weet te vinden). Hij heeft ontzettend gedetailleerde video's met tips die je even moet weten voordat je iets opentrekt, denk aan wegspringende onderdelen en remschoenen die aan een remleiding bengelen terwijl je van alles probeert los te schroeven. Zo ook het doorvoeden van remvloeistof in je leiding zonder tegen lucht in te werken. De koelvloeistof is even wat lastiger maar ook daar heeft hij een video van.
Ik moet eerst alles doornmen hoe alles moet en gaat, dit is allemaal nieuw voor mij. Maar de olie verversen gaat wel lukken en al
De voorvork laat ik denk ik doen wil niet dat er iets miss gaat natuurlijk
Gelijk heb je. Als je er niet zeker van bent moet je het niet zelf gaan lopen verkloten. Maar ik moet zeggen, als je technisch onderlegd bent, zijn veel klusjes goed zelf te doen mits je het gereedschap hebt. (Dopstleutels, schroevendraaiers en een C-Clip tangetje (weet niet hoe je die in het Nederlands noemt) samen met wat vet voor alles dat gesmeerd moet worden). En geduld ... iets snel willen klaren gaat niet vertel ik je uit ervaring haha. Dan gaat er geheid dingen kapot.