VT1100 voorrem loopt vast
Moderators: knutsel, Hillywood
VT1100 voorrem loopt vast
Ik heb mijn remklauw gereviseerd, nieuwe zuigers nieuwe seals/rubbers, nieuwe staalflex remleiding. Hierna een stuk mee gereden en de voorrem is nog nooit zo goed geweest. Vervolgens voorwiel eruit gehaald om op te knappen en verder de motor aan het poetsen geweest en heel stom de remhandel gepoets en dus ook ingeknepen. Voorwiel erin en de remklauw wilde natuurlijk niet meer passen. Klauw los en zuigers teruggeduwd en kreeg zo voldoende ruimte. Klauw gemonteerd, maar na 1x remmen, komen de remblokken niet meer vrij en lopen aan maw de zuigers gaan niet meer genoeg terug. Wat mis ik en/of hoe kan ik het oplossen?
Re: VT1100 voorrem loopt vast
Hoe zwaar blijft hij aanlopen? Remblokken lopen altijd iets aan
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie

Biker van het jaar 2023!

welkom in ons midden
Hoi,
Deksel er afhalen en het rubber dan de cup klein stukje terug duwen daarna de boel monteren en zien wat er dan gebeurt.
Het is mogelijk dat de ontluchting niet goed werkt van het rubber, dan hou je druk in de kamer ( reservoir ).
Het zou dan weer goed moeten zijn
Gr Hans Snel
Deksel er afhalen en het rubber dan de cup klein stukje terug duwen daarna de boel monteren en zien wat er dan gebeurt.
Het is mogelijk dat de ontluchting niet goed werkt van het rubber, dan hou je druk in de kamer ( reservoir ).
Het zou dan weer goed moeten zijn

Gr Hans Snel
Die heb ik idd gedaan. Deksel eraf, zuigers teruggeduwd, boel weer gemonteerd, maar loopt dan aan. Denk dat ik er wel zo mee kan rijden, want hij blokkeert niet, maar voor mijn gevoel loopt ie teveel aan en vroeg me af of ik iets gemist heb. Het is wel een keer knijpen en meteen stil, dus dat doet ie wel goed.Hans Snel schreef: ↑08 feb 2022, 20:59 Hoi,
Het zou dan weer goed moeten zijn![]()
Gr Hans Snel
In je reservoir zit een klein gaatje waar de remvloeistof doorheen gaat, is dit gaatje goed schoon? Lijkt erop dat hij zijn druk niet geheel kwijt kan
Groet Ro
Stokkie
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie

Biker van het jaar 2023!

welkom in ons midden