Ik ben Michel, 40 jaar woon in een klein dorpje onder Zwolle, maar dan wel in Gelderland. Onlangs eindelijk begonnen met mijn A rijbewijs, besloten dat er geen perfect moment is om te beginnen, maar gewoon doen. Al jaren heb ik de wens om een Harley Davidson FLST te rijden. Dat laatste ligt qua prijs nog wat aan de hoge kant, plus als beginnend rijder nergens voor nodig om gelijk daarmee te beginnen (zeg ik tegen mezelf). Je hebt immers ook niet direct een Ford Mustang als eerste auto. Een tijdje terug kwam een collega van mij aanrijden met een mooie Shadow VT1100 ACE en na een leuk gesprek over zijn nieuwe tweedehands viel het kwartje "dat kan natuurlijk ook en het kost ook niet de wereld". Ik heb ook nog gekeken naar vergelijkbare motoren van Kawasaki, Suzuki en Yamaha, maar kom toch bij een Honda uit (iets met betrouwbaarheid). Uiteindelijk is hij bedoeld om lekker mee te touren.
Mijn zoektocht gaat dus naar een Shadow Ace een VT750 of een VT1100. Met een aantal verschillen waar ik over twijfel.
VT750 ketting aangedreven vs VT1100 cardanas - puntje voor de 1100
VT1100 vs VT750 iets meer gewicht
VT1100 vs VT750 hydraulische remmen, denk puntje voor de 1100
VT1100 heeft meer vermogen en koppel - ik twijfel of het niet te veel vermogen is. Ik lees namelijk ook dat mensen na een 750 vaak overstappen op een 1100. Dus dan vraag ik me af of ik niet beter gelijk een 1100 kan kopen, gezien het prijsverschil niet heel veel is. Maar jah, meer vermogen als beginnend rijder

Goed, dus tot zo ver mijn dilemma.
Ik hoop over niet al te lange tijd in het bezit te zijn van mij A rijbewijs en mijn eerste motor en bij de groep Shadow rijders te horen. Ook zit ik te twijfelen, pas een motor kopen wanneer ik mijn rijbewijs heb of alvast een mooie kopen. Want rondkijken doe ik al en de ruimte thuis ik ook...dus jah. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor aankopen van motorkleding op voorhand (dan/wel tweedehands)
Groeten Michel