Hallo allemaal! Ten eerste ben ik een beginnende rijder en heb ik een maand geleden mijn eerste motor gekocht! Tot nu toe heb ik er ontzettend veel plezier mee. Het is een Honda Shadow VT750C uit 2004 met cardanaandrijving.
Sinds ik 'm in bezit heb, heb ik de oliefilter, olie en cardanolie vervangen. voor de rest heeft de vorige eigenaar een "grote" beurt laten doen.
Ik zal proberen het zo overzichtelijk mogelijk te maken, maar ik heb het gevoel dat ik misschien een beetje onhandig ben met het schrijven.
Helaas heb ik een paar problemen die mij toch een beetje dwars zitten.
Probleem 1
De motor maakt een zeer luid geluid als ik vol gas geef. Als ik 80 procent gas geef, is het normaal. De motor versnelt en gaat vooruit. Vol gas geven levert echter alleen maar meer geluid op en na een paar seconden, laten we zeggen drie, begint hij pas echt te accelereren. Ik ben niet van plan om te racen met mijn motor, maar op de snelweg bijvoorbeeld, als ik wat meer wil geven, presteert hij altijd minder, tenzij ik niet vol gas geef maar 80 procent.
Probleem 2
Laatste paar keer voel ik dat ik beperkte kracht heb. Ik weet dat het geen snelle motor is, maar ik moet echt meer gas geven om 'm op snelheid te brengen. Dit hoefde niet toen ik 'm pas had aangeschaft. Of het nu op de snelweg is of gewoon 50 km/u in de stad. De kracht voelt ernstig beperkt aan.
Probleem 3
Dit is een nieuw probleem, want het was niet zo toen ik 'm net kocht. De motor maakt geluid wanneer hij stationair draait of wanneer ik rijd, alsof hij lucht van ergens naar binnen zuigt. Het geluid komt van de voorkant. Ik kan eerlijk gezegd verder niets zeggen over dit probleem, behalve dat. Ik heb gelezen dat het meestal meer een kenmerk dan een probleem is bij de Shadows, dus ik heb er niet zoveel naar gekeken, maar dit is net begonnen en het is iets dat ik in het begin niet merkte toen ik op de motor reed wat mij dus deed denken dat 't meer een probleem was dan een "feature".
Probleem 4
Er is een lek van vloeistof in de luchtfilterkap. Het ruikt naar benzine, maar het ziet eruit als olie (denk ik?). Nogmaals, ik kan er verder niets over zeggen, omdat ik niet weet wat dit betekent. Ik ben vrij onhandig als het gaat om mechanische zaken, dus ik wilde vragen voordat ik m'n motor uit elkaar ga halen.
Dit zijn op dit moment mijn belangrijkste problemen.
Gas opendraaien geeft geen volledige vermogen en het klinkt alsof ergens lucht wordt gezuigt.
Moderators: knutsel, Hillywood
-
- Forumgebruikers
Re: Gas opendraaien geeft geen volledige vermogen en het klinkt alsof ergens lucht wordt gezuigt.
Hoi,
Welkom.
Voor ik verder zou gaan zou ik eerst contact op nemen met het bedrijf die de motor een grote beurt heeft gegeven.
En een tip olie verversen zou ik pas doen voor het seizoen en niet voor de winter de olie gaat al achteruit met stilstaan.
Gr Hans Snel
Welkom.
Voor ik verder zou gaan zou ik eerst contact op nemen met het bedrijf die de motor een grote beurt heeft gegeven.
En een tip olie verversen zou ik pas doen voor het seizoen en niet voor de winter de olie gaat al achteruit met stilstaan.
Gr Hans Snel