Ik heb een middenbok op mijn Shadow VT600 gemonteerd.
Maaarrrrr, ik heb er niks aan, omdat het mij niet lukt om de motor op de middenbok te krijgen.
Wie heeft ervaring met een middenbok op een VT600, en is dit een probleem wat vaker voorkomt?
Je krijgt hem niet over het dode punt heen. Het kan zijn dat de scharnierpunten niet goed zijn ingevet of de bouten zijn te strak aangedraaid, of de poten zijn iets te lang.
Voor geduld moet je tijd hebben 2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten" Biker van het jaar 2005
Ik denk dan dat de poten iets te lang zijn.
Het enige dat te vast kan zitten zou de dikke staaf zijn waarop hij scharniert.
Maar deze heb ik voor de montage rijkelijk voorzien van koper vet.
De staaf zelf steek je door de scharnierpunten van de bok,
en die is aan één kant met een ring en een splitpen vast gezet, zodat die nooit te vast kan zitten.
Ik moet maar op zoek gaan naar iemand die hem kan aanpassen, het is niet anders.
Hoe bepaal ik trouwens hoeveel er van de Bok afgehaald dient te worden?
Als ik mijn 1100 op de bok zet dan hangt het achterwiel ongeveer 2 a 3 cm boven het wegdek.
Voor geduld moet je tijd hebben 2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten" Biker van het jaar 2005
Vanmorgen ben ik naar de plaatselijke motorzaak gegaan, om eens naar de middenbok te laten kijken, en om te vragen of hij ingekort zou kunnen worden.
De monteur kijkt er even naar, pakt mijn motor, en zwoeps hij staat, jawel, op de midden bok. Ik heb dit met motorrijles nooit geleerd, en als je even wat goede instructies meekrijgt is het eigenlijk heel eenvoudig. Ik heb nooit een motor met middenbok gehad, en schaam mij hier dan ook niet voor. Wél vindt ik het belangrijk dat mensen die hetzelfde ervaren, eerst eens even gaan informeren bij iemand die er echt verstand van heeft, en die ter je ter plekke kan laten zien hoe het werkt. Sorry André dat ik je op het verkeerde been gezet heb!