Voorvork, Aftermarket binnenpoten?

Moderators: knutsel, Hillywood

materializer

Re: Voorvork, Aftermarket binnenpoten?

Bericht door materializer »

Ro1967 schreef:Denk er wel aan dat je blok door het frame steekt, de motor kan daardoor met de onderkant van het motorblok op de motorlift rusten, een paar balkjes kan voor een oplossing zorgen dan kun je de lift onder het frame plaatsen :wink:
Hi Ro,

Dank je voor de tip, indd het carter steekt volgens mij uit..ik herinner me nog een actie bij het op de aanhanger rijden.. :? De poten die Hans aanraadde heb ik inmiddels op gehaald uit Bels. Deze (Sabre) blijken wel net iets langer te zijn dan de poten van de ACE. Scheelt zo'n 7-8 cm?.. Ik zag er niet meteen kwaad in en heb ze toch maar mee genomen. Ik merkte trouwens op dat de Sabre nog een buiten mantel heeft om de binnenpoten...ik ga mss ook maar eens uitvogelen of die ook te plaatsen zijn icm de triple tree van de ACE.. lijkt eigenlijk best mooi.
De poten bleken zo op het oog nog in nieuwstaat te zijn trouwens (van buiten dan...), dus bedankt voor de tip hans!.

Bij het plaatsen van de motor op een dergelijke motorlift; is het gebruikelijk om de motor nog te zekeren op enige wijze? (spanband oid) of zorgt het eigen gewicht voor genoeg op-zn-plaats-blijven-zitterigheid ?

Groet en dank Kor
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Re: Voorvork, Aftermarket binnenpoten?

Bericht door Ro1967 »

Zelf heb ik een kleine motorlift, soort schaarlift, deze draai je omhoog. voordeel van deze lift is dat er standaard 2 beugels opzitten die onder het frame komen, nadeel is dat deze niet zo hoog kan als de hydraulische die Hans noemde, ik zeker de motor niet als hij daarop staat, staat net zo stabiel als op een middenbok bij mij, als ik de voorkant ook van de grond wil hebben leg ik een balkje op een schaarkrik en plaats deze onder de valbeugel, staat zo stabiel dat ik er gewoon op kan gaan zitten.
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Plaats reactie