Pagina 3 van 3
Geplaatst: 29 jul 2012, 20:00
door Paul Jenner
volgend weekend maar weer eens proberen dan,
maar het is geen klusje waar ik vrolijk van wordt
Paul.
Geplaatst: 03 feb 2013, 15:44
door XA4
Goede middag Paul,
Ik lees dat je vorig jaar bezig bent geweest met de afstelling van je carburateurs en dat je daar de tools etc voor hebt.
Ik heb mn VT1100C2 net een paar maand en wil hem af gaan stellen, omdat ik er andere (half open) dempers op heb en een K&N filter gemonteerd heb.
Nou vroeg ik me af, wat voor toerenteller je hebt gebruikt en hoe je die aansluit om de toeren van elke cilinder apart te kunnen meten.
En ook hoe je synchroon hebt afgesteld. Welke tool heb je daarvoor gebruikt en waar haal je die meter vandaan.
Ik ben alle draadjes aan het lezen/opzoeken over de afstelling. Ik weet waar de pilotschroeven zitten en de afstelmoer voor de synchronisatie.
Hartelijk bank . Ik ben benieuwd hoe het je gelukt is.
Groet
XA4
Geplaatst: 03 feb 2013, 15:50
door Paul Jenner
Hoi,
het synchroniseren is mij niet gelukt. Probeem is dat de synchronisatieschroef bij mijn VT700c heel slecht bereikbaar is. Voorts verdenk ik de inlaatrubbers van de carbs ervan dat ze niet meer helemaal luchtdicht zijn. Het ziet er naar uit dat een vorige eigenaar al heeft geprobeerd om ze dicht te maken met één of andere kit. Dus ik moet dat eerst oplossen voordat ik het nogmaals kan proberen.
Tot het beter weer wordt heb ik de zaak stilgelegd, zoals je zult begrijpen ...
Ik kan je dus helaas niet veel verder helpen.
Synchroniseren betekent overigens niet dat je de toerentallen van de cylinders gelijk trekt, dat toerental is altijd gelijk. Ze zitten tenslotte allebei aan dezelfde krukas vast

Om het toerental te beoordelen, kijk ik gewoon naar de toerenteller op de motor zelf.
Het is de bedoeling dat je de doorlaat van het mengsel van één van de carbs zo regelt, dat de beide cylinders evenveel sleurkracht leveren. Dat doe je met de synchronisatieschroef. Je dient daarbij te kijken op de zojuist aangesloten vacuummeters of die sleurkracht hetzelfde is.
Good luck,
Paul.
Geplaatst: 03 feb 2013, 15:54
door XA4
Hoi Paul,
Ja natuurlijk, dat was een beetje dom van mij.....
Ik zoek even verder.
Succes met je fiets.
Kees.
Re: Honda VT700C Shadow 1986 : inhouden
Geplaatst: 28 apr 2015, 22:24
door Herrie
Ik ben ook al een aardig tijdje met dit probleem aan mijn Vt800 bezig. Ik ontdenkte onlangs dat er nogal wat speling op de gaskabel zat. Die opgelost, scheelt al een aardig stuk.
Kennelijk ontbreekt mij het geduld of zo