carberateurs afstellen
Moderators: knutsel, Hillywood
carberateurs afstellen
hoe van een vt1100 1986 carberateurs afstellen en syngroon stellen
- Dino
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: carberateurs afstellen
Synchroon afstellen heb je meters voor nodig. Afstellen van mengselschroefjes hier ff zoekfunctie gebruiken; staat het precies beschreven.
sempre idem, sempre penis
Re: carberateurs afstellen
meters heb ik alleen weet ik niet hoe het moet
- Dino
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: carberateurs afstellen
Vrij simpel; motor warm draaien, uitzetten. 2 schroefjes uit je inlaatspruitstuk verwijderen en slangetjes aan sluiten. Motor weer starten en meters aflezen. Met schroef tussen de carbs synchroon stellen indien nodig. Kom je moeilijk bij. Tank verwijderen. Motor starten ( met brandstof in je carbs kun je lang genoeg draaien zonder tank.) In je framebuis zit een gat zodat je met lange schroevendraaier bij de stelschroef kunt.
sempre idem, sempre penis
- Dino
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: carberateurs afstellen
Bij jou sowieso geen issue want je hebt de dagtank onder de buddy.
sempre idem, sempre penis
Re: carberateurs afstellen
hoe beginnen eerst caberateurs afstellen en dan syngroon
en afstellen carberateurs ook niet gevonden
wie kan me het uitleggen
orginele demper zit er op
en afstellen carberateurs ook niet gevonden
wie kan me het uitleggen
orginele demper zit er op
- Albert Overzet
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 04 mei 2007, 20:22
- Locatie: Vorden
Re: carberateurs afstellen
loopt de motor slecht dan omdat ze af moet stellen
Welkom in ons Midden
Regiobiker 2014 van regio midden
Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker
Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Regiobiker 2014 van regio midden
Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker
Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Re: carberateurs afstellen
Pap ik heb je een bericht gestuurd
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!



welkom in ons midden
Re: carberateurs afstellen
motor loopt niet helemaal goed beetje ploffen in de schoorsteen zeg maar
- Te©h
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
- Locatie: Utereg aan zee
Re: carberateurs afstellen
Beetje ploffen blijft die toch doen. Dit heeft te maken met de naverbranding van de uitlaatgassen in de uitlaat om aan de toen geldende emissie- eisen te voldoen. De volgende vraag is of je een dip(je) bij 3200 toeren hebt als je optrekt, want dan staat het blok een beetje arm afgesteld. Meestal de voorste cilinder, en die geeft dan de hardste klappen. Om deze wat meer lucht te geven moet het emissieschroefje meestal een 1/2 slag uitgedraaid worden, het blok gaat dan wat hoger in de toeren lopen en die moet weer terug gesteld worden met de stationair knop (zwart draaiknopje links onder de tank) naar 900 a 1000 toeren. Als je niet weet waar naar je moet kijken, kun je het beste eerst de linker carb bekijken. Je ziet onder de tank een chromen plaatje waar achter de gaskabels zitten. Aan de rand van dat dekseltje is een inkeping gemaakt, waar een klein schroevendraaiertje in past. Als je daar door heen kijkt zie je in de zijkant van de carb een gaatje met daar in een klein schroefje. Dat is het beruchte schroefje. Nu weet je waar die op de andere carb zit (net rechtsonder dat uitstekende tonnetje). Start het blok en laat deze warm worden (blokje om), toerental op 1000 toeren zetten en dan de schroevendraaier naar rechts draaien en de slagen tellen tot je weertand voelt. Het blok gaat nu langzamer lopen, maar zal niet afslaan. Als dit wel gebeurt zal eerst de andere carb afgesteld moeten worden. Bij het uitdraaien zal de toeren weer stijgen. Draai rustig door tot het blok bijna niet meer in toeren stijgt. Je zal dan op ruim 4 slagen zitten. Draai het schroefje terug tot 3 3/4e slag. toerental zit dan ongeveer op de 12 a 1300 toeren. Draai deze met de stationair knop terug naar 1000.
Let wel op dat bij een koude start het blok anders kan reageren dan je gewent bent. het kan zo maar zijn dat het blok met het beroeren van de startknop meteen aanslaat
Let wel op dat bij een koude start het blok anders kan reageren dan je gewent bent. het kan zo maar zijn dat het blok met het beroeren van de startknop meteen aanslaat

Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Re: carberateurs afstellen
ik ga er eerdaags eens mee aan de hobby
Re: carberateurs afstellen
jij kunt heel goed bij de carburateurs want als je de sub tank eraf haalt zie je al het luchtfilter zitten. een gat in het frame zit bij deze motor niet, alleen bij een vt750 ace Dino!
Het afstellen is wel een precies werkje bij een 1100 uit 86, je komt al snel het dipje tegen. Vergeet niet eerst het blok goed op te warmen. Net onder de rubbers die de carburateurs net de cilinder verbinden zit een kruis schroefje met een ringetje eronder, daar moet je de adapters indraaien waar je de meters aansluit als je hem synchroon wil stellen. Maar als ie goed loopt na de pilotscrews af te stellen dan kijk je eerst hoe die loopt en start.
Het afstellen is wel een precies werkje bij een 1100 uit 86, je komt al snel het dipje tegen. Vergeet niet eerst het blok goed op te warmen. Net onder de rubbers die de carburateurs net de cilinder verbinden zit een kruis schroefje met een ringetje eronder, daar moet je de adapters indraaien waar je de meters aansluit als je hem synchroon wil stellen. Maar als ie goed loopt na de pilotscrews af te stellen dan kijk je eerst hoe die loopt en start.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Re: carberateurs afstellen
carberateurs op 3 slagen gezet ,stond er een op de andere 2.5
vervolgens syngroon gesteld
slangen aangesloten motor starten ,lang niet gelijk
twijfel over de slangen ,ik had een setje van 4 meters
andere meter maar waarde heel veel verschil
beetje lastig syngroon schroef
filter er af en gaan stellen tot ze gelijk zijn
ook met een 3000 toeren
gaan stellen motor gaat gelijk anders lopen
na stellen alles weer terug gebouwd
toeren afgesteld
motor loopt en trekt als een achtelijke
super goede actie bedankt voor de hulp
vervolgens syngroon gesteld
slangen aangesloten motor starten ,lang niet gelijk
twijfel over de slangen ,ik had een setje van 4 meters
andere meter maar waarde heel veel verschil
beetje lastig syngroon schroef
filter er af en gaan stellen tot ze gelijk zijn
ook met een 3000 toeren
gaan stellen motor gaat gelijk anders lopen
na stellen alles weer terug gebouwd
toeren afgesteld
motor loopt en trekt als een achtelijke
super goede actie bedankt voor de hulp