koelvloeistof vervangen.
Geplaatst: 02 nov 2015, 13:58
Hallo.
Ik ben nieuw op het forum (wat posten betreft) en ben in het bezit van een vt750 uit 2004. Fijne motor (mijn eerste) en ik wil graag zelf wat leren sleutelen.
Ik ben dus begonnen met olie verversen, dat is goed gegaan en natuurlijk ook het filter vervangen.
Verder heb ik de bougies vervangen, was wat lastig met de chromen kapjes maar is ook prima verlopen.
Nu is er een nieuwe uitdaging aangebroken, namelijk het koelvloeistof wil ik vervangen.
Ik ben al een beetje aan het kijken waar ik allemaal bij moet komen, de vulopening heb ik gevonden. daar moet ik wel de tank en zadel voor loshalen maar dat is geen probleem.
Aftappen lijkt mij een slang loskoppelen van de radiator, rest mij nog het expansievaatje onder de motor, hoe tap ik die af.
Dan het bijvullen, alles natuurlijk weer vast maken, dan de vloeistof erin. als er veel lucht in zit hoe gaat dat er uit en hoeveel vloeistof moet er officieel in. Mijn gedacht is afvullen en dan even laten draaien met de dop erop en dan weer nakijken. Moet de vloeistof tot de rand van de dop staan (dat doet het nu ook).
Kortom wat vraagjes van een beginnende hobby sleutelaar en ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Ik ben nieuw op het forum (wat posten betreft) en ben in het bezit van een vt750 uit 2004. Fijne motor (mijn eerste) en ik wil graag zelf wat leren sleutelen.
Ik ben dus begonnen met olie verversen, dat is goed gegaan en natuurlijk ook het filter vervangen.
Verder heb ik de bougies vervangen, was wat lastig met de chromen kapjes maar is ook prima verlopen.
Nu is er een nieuwe uitdaging aangebroken, namelijk het koelvloeistof wil ik vervangen.
Ik ben al een beetje aan het kijken waar ik allemaal bij moet komen, de vulopening heb ik gevonden. daar moet ik wel de tank en zadel voor loshalen maar dat is geen probleem.
Aftappen lijkt mij een slang loskoppelen van de radiator, rest mij nog het expansievaatje onder de motor, hoe tap ik die af.
Dan het bijvullen, alles natuurlijk weer vast maken, dan de vloeistof erin. als er veel lucht in zit hoe gaat dat er uit en hoeveel vloeistof moet er officieel in. Mijn gedacht is afvullen en dan even laten draaien met de dop erop en dan weer nakijken. Moet de vloeistof tot de rand van de dop staan (dat doet het nu ook).
Kortom wat vraagjes van een beginnende hobby sleutelaar en ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.