Hallo mensen,
Vandaag met mijn c3 aero naar de motorzegening gereden. Dat is voor mijn zo'n 40 km.
Daar aangekomen en uitgezet, daarna nog maar net kunnen starten.....accu vrijwel leeg.
Richting huis nog een keer uitgezet en weer met licht uit net genoeg spanning om de motor te starten.
Eenmaal thuis...helaas....accu geeft ruim 12 volt aan. Als ik start zakt ie in elkaar.
Motor aan lader gehangen, na een paar uur start hij keer op keer. Bij daaiende motor meet ik stationair krap 12 volt, als ik gas geef ruim 13 volt. Is dit niet wat laag?
Dit lijkt mij een defect aan de spanningsregelaar.
Wat is jullie mening?
En als het de spanningsregelaar is. Gewoon bij willekeurige motorzaak betellen, of andere suggesties?
Alvast dank voor jullie reacties!
C3 met spanningsprobleem
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: C3 met spanningsprobleem
Het kan ook je dynamo zijn die niet voldoende levert. 13 volt is wel wat weinig maar kijk eerst hoeveel die spanningsregelaar aangeleverd krijgt.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Re: C3 met spanningsprobleem
Zekering gecobtroleerd naar je start rekais
Massa kabel onder je zadel opschuren en op plaatsing gedeelte naar je frame?
Bij mij was het toen zekering bij startrlais waar de zekeing inging was kapot ook de spanningsregelaar
Massa kabel onder je zadel opschuren en op plaatsing gedeelte naar je frame?
Bij mij was het toen zekering bij startrlais waar de zekeing inging was kapot ook de spanningsregelaar