Losse slang vanuit carburateur
Geplaatst: 11 sep 2020, 15:51
Beste mensen van de Honda Shadow MC,
Ik ben sinds 1993 in het bezit van een Honda VT750 uit 1985 en ik heb hier jarenlang probleemloos op rondgereden. Tot verleden jaar de motor opeens begon te stortteren en later helemaal niet meer wilde starten. Het was al najaar en ik besloot hem in de garage te zetten.
Een paar weken geleden heb ik weer geprobeerd om hem te starten, echter zonder geluk. De startmotor draait rond en de noodknop op het stuur staat in de juiste stand.
Ik ben verder gaan kijken en ik kwam een losse slang tegen die onder de benzine tank richting de carburateur loopt, maar ik kon niet precies zien waar naar toe. Dus heb ik de benzine tank gedemonteerd alsmede het luchtinlaatkanaal, zodat ik een goede blik heb op de carburateurs. (Zie onderstaande foto)
De slang liep normaal langs het motorblok naar beneden, maar is te kort om bij de andere “drain”-slangen bij de middenstandaard te komen.
In mijn werkplaatshandboek staat deze slang niet echt omschreven.
Weet iemand van de Shadow motorclub welke slang het hier betreft en waar deze normaal aan vast dient te zitten?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie en ik hoop dat het een kleinigheid is.
Met vriendelijke groet:
Erik
Ik ben sinds 1993 in het bezit van een Honda VT750 uit 1985 en ik heb hier jarenlang probleemloos op rondgereden. Tot verleden jaar de motor opeens begon te stortteren en later helemaal niet meer wilde starten. Het was al najaar en ik besloot hem in de garage te zetten.
Een paar weken geleden heb ik weer geprobeerd om hem te starten, echter zonder geluk. De startmotor draait rond en de noodknop op het stuur staat in de juiste stand.
Ik ben verder gaan kijken en ik kwam een losse slang tegen die onder de benzine tank richting de carburateur loopt, maar ik kon niet precies zien waar naar toe. Dus heb ik de benzine tank gedemonteerd alsmede het luchtinlaatkanaal, zodat ik een goede blik heb op de carburateurs. (Zie onderstaande foto)
De slang liep normaal langs het motorblok naar beneden, maar is te kort om bij de andere “drain”-slangen bij de middenstandaard te komen.
In mijn werkplaatshandboek staat deze slang niet echt omschreven.
Weet iemand van de Shadow motorclub welke slang het hier betreft en waar deze normaal aan vast dient te zitten?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie en ik hoop dat het een kleinigheid is.
Met vriendelijke groet:
Erik