Pomp?
Moderators: knutsel, Hillywood
Pomp?
Waar kijk ik naar? Oliepompje? En zit de harde leiding geschoven in de zwarte behuizing onderin?
( cmsnl heb ik al bekeken maar daar staat wel één en ander maar in spiegelbeeld geloof ik en kom daar even geen wijs uit )
( cmsnl heb ik al bekeken maar daar staat wel één en ander maar in spiegelbeeld geloof ik en kom daar even geen wijs uit )
Re: Pomp?
Aha er is daar een kleine lekkage. Kan het de koperenring van de bayonet aansluiting zijn of het pijpje wat niet goed afdicht ?( tweede pijltje-rechts ) . Voordat ik het ga demonteren wil ik dat ringetje in huis hebben
Hoi,
Daar zit gewoon een koper of messing afdicht ring tussen 2X een boven en een onder de slang koppeling.
Dit is gewoon bij de motorzaak te krijgen.
Het enige wat ik mis is de persbus om de slang bij de koppeling nu lijkt het als of de slang zo op de koppeling geschoven is.
Gr Hans Snel
Daar zit gewoon een koper of messing afdicht ring tussen 2X een boven en een onder de slang koppeling.
Het enige wat ik mis is de persbus om de slang bij de koppeling nu lijkt het als of de slang zo op de koppeling geschoven is.
Gr Hans Snel
Hans ,Hans Snel schreef: ↑02 okt 2024, 07:10 Hoi,
Gr Hans Snel
Ik heb gelukkig een voorraadje koperen en rubberen afdichtringen en ga rond 13:00 weer in het hok aan de hobby. Het lijkt er inderdaad op dat het pijpje van boven zo in het huisje in is geschoven. Ik heb al gemerkt dat er moeren en boutjes afbreken ( ondanks wd40 ) en wil dus niet teveel demonteren .....maar ga het wel proberen
Wederom dank voor de info
Met gefriemel,gefreubel en wd40 voor een hardnekkige imbus die niet meewerkte de buis toch losgekregen .O-ringen had ik nog en zelfs 18.3 x 2.3 nog in de doos...alleen bij het schoonmaken met een doekje verwonderde ik mij over het dunne metaal
Lassen gaat hierop beslist want daar is het metaal te fragiel voor ...ik kan mijn tig erg laag zetten maar dit durfde ik niet aan dus gekozen voor een voorlopige oplossing tot ik een vervanger heb die betaalbaarder is
- Bijlagen
-
- 20241003_164058.jpg (52.27 KiB) 256 keer bekeken
Wellicht in de toekomst ( teveel hobbies en ander reparatiedingetjes )
Hoe wordt het waterpompje aangedreven.?
Ben voornemens er een pil in te gooien ivm nog steeds druppels lekkage op de plaats waar het leidinkje het pomphuis ingaat.
Handboek,cmsnl en het ook niet vinden van een goede exploded view gaven geen uitsluitsel.
Ben voornemens er een pil in te gooien ivm nog steeds druppels lekkage op de plaats waar het leidinkje het pomphuis ingaat.
Handboek,cmsnl en het ook niet vinden van een goede exploded view gaven geen uitsluitsel.