Ervaringen met toevoegen van functies aan dashboard oudere modellen VT´s

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Hvitserk
Forumgebruikers

Ervaringen met toevoegen van functies aan dashboard oudere modellen VT´s

Bericht door Hvitserk »

Hallo, ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een VT500c uit 1987 en hoe gaaf ik deze fiets ook vind, ik mis toch een paar functies die vrij standaard zouden moeten zijn lijkt mij.

Zo heeft mijn model geen FUEL indicator voor wanneer de brandstof dreigt op te raken en is er geen optie voor het inschakelen van waarschuwingslichten (beide knipperlichten tegelijkertijd). Nu vroeg ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met het toevoegen van deze of andere functies en of dit electrotechnisch heel ingewikkeld is. Ik heb niet heel veel verstand van electrotechniek maar als het mogelijk is om de knipperlichten los van elkaar te bedienen, zou het met met wat extra bekabeling en een schakelaar op het dashboard (zoals onderstaande foto) ook mogelijk moeten zijn te beide simultaan in te schakelen toch? Idem voor de brandstof indicator d.m.v. een extra led lampje dat oplicht zodra de tank beneden een bepaald peil komt, de VT700 en andere modellen uit dezelfde periode hebben deze functie wel dus waarom de VT500 dan niet zou je zeggen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bijlagen
VT500 dashboard schakelaar
VT500 dashboard schakelaar
Schaduw van Gelre
Vulcanrider
Shadow Motorclub leden

Re: Ervaringen met toevoegen van functies aan dashboard oudere modellen VT´s

Bericht door Vulcanrider »

Gewoon op basis van de dagteller rijden. Op een gegeven moment tanken en dat doorrekenen.
Dit doe ik al jaren en met diverse motoren.
Baat
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Re: Ervaringen met toevoegen van functies aan dashboard oudere modellen VT´s

Bericht door Baat »

Hoi, de eerste serie VT heeft geen benzinemeter en geen alarmlichteninstallatie. Dat laatste is nog niet zo makkelijk vanwege de gebruikte bedrading en de runninglights. Als je graag makkelijk een alarmlicht (met wat extra functies) wil zonder veel technische voorkennis koop dan een setje van Safetylights. Die had ik op mijn VT700c uit 1984 ook. Zie https://www.safetylights.nl/index.php?p ... ightsextra

Succes!
BAAT😉
Groeten van"BAAT"

- Lid Gidsen Commissie in Geel Hesje, mail mij via: gidsencommissie@shadowmc.nl
- EHBO coordinator, mail mij via EHBO@shadowmc.nl .
- BIKER OF THE YEAR 2011 ( en met trots ! )
- voorheen medeorganisator "Blije Gezichten Rit"
- Proud Owner of a VT1100C1 California model, 1992 made in USA
- EHBO hesje #14 en vrijwilliger Rode Kruis Noodhulp
Plaats reactie