Goedemiddag,
Na montage van mn dragbar en alles aan weer aangesloten had wou ik mn koppeling weer gaan vullen. Nu krijg ik dit niet voor elkaar. Ik volg de werkmethode voor het ontluchten van de leiding. Ik heb dit ook bij mn remleiding gedaan en deze was binnen een kwartierje gefixt. Maar bij de koppeling blijf ik bezig. Zodra ik 4 keer heb gepompt en de nippel een stukje losdraai, zie ik een luchtbel uit de nippel komen. Dit blijven herhalen maar het niveau in mn oliepotje zakt niet. Wat doe ik verkeerd? De leiding is helemaal afgetapt geweest. Heb ik hiervoor zo'n ontluchtingsapparaatje nodig? Iemand ervaring met een goed type?
Gr Ron
Koppeling vullen
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Koppeling vullen
Zelf heb ik dat probleem gehad met een vt700, ik heb met een grote spuit die ik met een slangetje op de nippel onder heb bevestigd van onderuit de olie erin gespoten, dit werkte bij mij prima
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!



welkom in ons midden
Re: Koppeling vullen
Ik heb met mijn 1100 de koppeling cilinder los genomen, en met handgreep de zuiger er bijna uit gepompt, toen ontluchtingnippel los, en zuiger weer in drukken,
daarna potje weer gevuld (heel belangrijk als je niet weer opnieuw wil beginnen)
en weer zuiger tot maximaal er uit gepompt, met een waterpomptang zuiger helemaal in gedrukt.
omdat de leiding lang is, en ook niet vloeiend omlaag loopt, kan er een luchtbel in de leiding blijven hangen.
op de normale manier (oppompen, vast houden en ontluchting open, lukte het mij niet.
daarna potje weer gevuld (heel belangrijk als je niet weer opnieuw wil beginnen)
en weer zuiger tot maximaal er uit gepompt, met een waterpomptang zuiger helemaal in gedrukt.
omdat de leiding lang is, en ook niet vloeiend omlaag loopt, kan er een luchtbel in de leiding blijven hangen.
op de normale manier (oppompen, vast houden en ontluchting open, lukte het mij niet.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Koppeling vullen
Het is gelukt! Voor 3 tientjes een vacuümpompje besteld, binnen 5 minuten klaar. Zeker een aanrader
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Koppeling vullen
Toch benieuwd wat je dan hebt gekocht 

VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"