Ik heb al wel verhalen gelezen en zijn inmiddels wel van een tijdje geleden.
Mijn blok heeft ook zo'n toch wel behoorlijk tik en dat al bij 20.000 km.
De tik zit bij de voorste cilinder aan de rechterkant, als je dus op de motor zit aan de kant van je gashandel.
Bij koud hoor je hem stationair goed, bij warm hoor je hem stationair eigenlijk niet.
Onder het rijden hoor je hem behoorlijk, niet als je het gas loslaat.
Is de tik gevaarlijk? Nu heb ik zelf een Honda auto met Vtec motor, daar staat een tik in het blok bekend als slijtage na meer dan 100.000 km.
Wat is nu de reden van het tikken bij de 1100 C3 ?
Wat er aan te doen, is dit een duur klusje bij de motordealer of is het ook nog zelf te doen zonder speciaal gereedschap?
Dank voor jullie antwoorden.
Tik in blok van Vt1100 C3 Aero
Moderators: knutsel, Hillywood
- Te©h
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
- Locatie: Utereg aan zee
Re: Tik in blok van Vt1100 C3 Aero
Pak een schroevendraaier en hou deze tegen het blok en hou je oor tegen het handvat. Zo kun je de tik goed lokaliseren.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Re: Tik in blok van Vt1100 C3 Aero
Tis opgelost, had niet verwacht dat daar het geluid vandaan kwam.
Ik heb de motor sinds november, wintermaanden op stal dus nog weinig mee gereden.
Bij nader onderzoek bleek de uitlaatflens verkeerd om te zitten.
UP moet dus wel UP zitten en niet beneden.
Nieuwe pakking er tussen en de bike is weer als nieuw.
Er is dus klein lekje geweest wat metaal-TIKKEN heeft veroorzaakt.
Gelukkig voor nog geen 4 Euro opgelost.
Ik heb de motor sinds november, wintermaanden op stal dus nog weinig mee gereden.
Bij nader onderzoek bleek de uitlaatflens verkeerd om te zitten.
UP moet dus wel UP zitten en niet beneden.
Nieuwe pakking er tussen en de bike is weer als nieuw.
Er is dus klein lekje geweest wat metaal-TIKKEN heeft veroorzaakt.
Gelukkig voor nog geen 4 Euro opgelost.