Accu vervangen of niet?

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Peter358
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Accu vervangen of niet?

Bericht door Peter358 »

Mijn Shadow VT1100 C2 heeft de nare gewoonte om af en toe niet te willen starten.
Na 3 startverzoeken is de accu leeg, met hulp van een startkabel aangesloten aan de accu van de auto start de motor direct.
Heb de motor verleden jaar gekocht en heb geen idee wat betreft de leeftijd van de accu, YUASA 12V/16Ahrs.
Kan ik de accu zelf testen? Heb behalve een acculader/druppellader geen apparatuur of specifiek gereedschap.
't leven is kort, maak er wat van!
Te©h
Shadow Motorclub leden

Re: Accu vervangen of niet?

Bericht door Te©h »

Van het over starten wordt je motoraccu ook niet vrolijk van. Het is wel 12V maar wel degelijk een verschil in Amp. Daar krijg je accu elke keer een opdonder van. Wissel je accu om voor een gell accu en je je kan voor een langere tijd blijven starten. Ook als het zeer koud is. Die accu is een stuk goedkoper dan een zuuraccu en je doet er veel langer mee. De gell- accu die ik heb gaat nu het 7e jaar in. Daar voor moest ik elk 2 jaar aan een nieuwe.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Ik heb in mijn c2 vorig jaar een motobatt accu gezet, nog geen moment spijt van gehad, geloof dat ik er 70€ voor heb betaald,
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
C3-driver

Bericht door C3-driver »

Vooral in de wintermaanden heeft een gewone accu het zwaar, ze worde dikwijls vergeten bij te laten en zijn dan erg kwetsbaar en dus is de levensduur niet echt lang. Maar ik zou gewoon naar een motorzaak gaan en deze accu even laten testen. Dan kun je beslissen wat je gaat doen, nieuwe accu bij hen of via internet.
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Tijdens het starten de multimeter op de accu houden. Deze mag met Voltage niet onder de 10v komen. Op de Amp. stand niet verder terug lopen naar14Amp. De accu moet na ongeveer 1 minuut weer op de oude waarden staan. Zo niet is het begin van het einde. Het beste is gewoon een gell accu van Acrobatt er in te zetten. Is goedkoper, geen onderhoud en geeft altijd voor jaren (8 jaar inmiddels) genoeg stroom om bij -10 het blok aan te slingeren.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Plaats reactie