Guile schreef:
Ik las ook nog over tussen de keerringen schoonmaken met oud foto-negatief materiaal. Ik krijg dat er alleen niet tussen. Een voeler van 0.2 mm past er wel tussen, maar die krijg je niet rondgedraaid.
Zucht
Dit stukje kan ik ff niet plaatsen; wat heb je gedaan?? Je hebt toch niet met die voeler tussen de poten en de keerring zitten voelen? Want dan is je keerring meteen exit.
Als de poot in elkaar zit (excl. Keerring) schuif je de geoliede keerring heel voorzichtig over het begin van de binnenpoot. Aangekomen bij de buitenpoot tik je de nieuwe keerring of met behulp van een speciaal tooltje of de oude keerring als buffer, de nieuwe in de zitting.
Hans
Als je alles uit elkaar hebt maak je het goed schoon, nadat je het weer in elkaar hebt alleen de buitenkant schoonmaken, NIET tussen de keerringen gaan lopen wroeten, het is net wat Hans al zegt, je kunt zo weer overnieuw beginnen.....
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Bedankt mannen.
Allemaal precies gedaan volgens de voorschriften (o.a. van shadowmc) maar toch sijpelt er olie, dus kon er toch al niks aan verknoeien. Op diverse forums wordt van alles geschreven over keerringen schoonmaken, bijvoorbeeld met de 'seal mate' of de 'seal doctor'.
Ik ga het iig weer opnieuw doen.
Kunnen versleten glijdbussen het probleem veroorzaken?
Ja dat kan.
Heb je ook krassen / matte plekken op je voorpoten ter hoogte van je keeringen en glijbussen.
In dat geval dienen je poten opnieuw verchroomt te worden anders is je keering binnen de kortste tijd weer kapot.
Recycler schreef:Ja dat kan.
Heb je ook krassen / matte plekken op je voorpoten ter hoogte van je keeringen en glijbussen.
In dat geval dienen je poten opnieuw verchroomt te worden anders is je keering binnen de kortste tijd weer kapot.
Goede suggestie. Chroom is binnen de veerweg nog goed; daarboven putjes e.d.
Ik heb het gisteren opnieuw gedaan. Wat opviel is dat er toch nog veel vuil in zat. Daar ligt waarschijnlijk het probleem. Alles nu heel grondig schoongemaakt, nieuw keerringen en nieuwe olie. We gaan het zien!
Als er roestpitten en onregelmatigheden in het gedeelte zit dat op en neer gaat door de keerring, kun je er op wachten dat je keerring binnen heel korte tijd weer kapot is .
Dino schreef:Als er roestpitten en onregelmatigheden in het gedeelte zit dat op en neer gaat door de keerring, kun je er op wachten dat je keerring binnen heel korte tijd weer kapot is .
Eens, gelukkig zitten die niet op het gedeelte dat op en neer gaat door de keerring.
Ik heb er nu meer dan 1000 km's mee gereden en nog steeds droog.
De les hier is dat de vork(onderdelen) zeer goed schoon gemaakt moeten zijn ander kun je weer opnieuw beginnen.
Ik hoop dat een ander er wat aan heeft als hij dit leest!
Ik ben in iedere geval nu een expert voorvork-keerring-vervanger ;0
zorg dat je de poten even opschuurt met waterproof schuurpapier, korrel 2000, na die tijd kun je met een poetsmiddel het weer glanzend krijgen, dan weet je zeker dat je keerring niet lek gaat tijdens het monteren, tenslotte moet de keerring er van bovenaf op gedaan worden.
René
Biker of the year 2012 http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator welkom in ons midden