Koplamp...nog maar eens...Hulp gevraagd!

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
BlackBobber

Koplamp...nog maar eens...Hulp gevraagd!

Bericht door BlackBobber »

Hey jongens (en meisjes)

Is al dikwijls in topic verschenen maar vindt het antwoord niet...

Probleem:
Koplamp doet het niet...
Niet bij gewoon contact opzetten en ook niet als hij gestart is...
Knipperlichten en tellerverlichting en achterlicht doen het wel op zowel H als P.
Ik heb de koplamp er even afgenomen en lamp nagekeken maar deze lijkt me goed en is niet doorgebrand....
Heb ook geen los contact gevonden.
Is er een aparte zekering voor de koplamp???
Ik heb geen handleiding of Haynes,dus kan het niet opzoeken...

VT600 '94 (American Model)

Wie kan me helpen???

Groetjes,
BlackBobber
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Re: Koplamp...nog maar eens...Hulp gevraagd!

Bericht door Ro1967 »

Probeer toch even voor de zekerheid een andere lamp, het hoeft niet altijd zichtbaar te zijn als een lamp stuk is. Je zou met een multimeter kunnen meten of je stroom op je bedrading hebt.

Voor een manuel kun je hier kijken http://www.carlsalter.com/download.asp?p=1307
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
BlackBobber

Bedankt Ro1976 !

Nu,ik heb dus een nieuwe lamp gaan halen (H4) maar zonder resultaat.
Heb de fusebox open gehad en alle zekeringen nagekeken maar niks doorgebrand.
(De zekering "HEAD" is dit voor de koplamp 10A ?)
Dan heb ik gaan kijken naar de Headlight Relay maar die heb ik precies niet. (Hangt mss van model af)

Nu...meten...daar ben ik dus geen held in (om niet te zeggen total newbie)
Ik heb hier wel zo'n multimeter liggen maar geen idee hoe te gebruiken en waar (ik veronderstel aan de koplamp zelf beginnen meten?)

Dus,als iemand het kan uitleggen... zou super zijn!

Thanks,
BlackBobber
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Mischien heb je iets aan deze link? http://magazine.schematheek.net/0905/09 ... 05-002.pdf

Graag gedaan, soms kun je de zoekfunctie op het forum gebruiken , zo kwam ik bij een bericht van Knutsel die verwees naar de site van Carlsalter :wink:
Groet Ro

Stokkie

welkom in ons midden
BlackBobber

Bedank al zover jongens!

Ik heb het dus even nagemeten.
In de koplamp heb ik geen stroom.
Deze kabel loopt naar de HI-LO schakelaar op het stuur. Ook daar krijg ik geen stoom binnen.
Nu is de volgende vraag: naar waar loopt deze kebel verder?
Voor zover ik kan zien gaat deze tussen de neckcover onder de benzinetank naar het linker batterijdeksel toe... Klopt dit?
Maar hoe weet ik daar welke kabels dit zijn en wat moet ik testen?
Zit er nog ergens een relais of zo tussen?

Groetjes,
BlackBobber
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Kijk eens achter de batterijdeksel of je daar ergens dezelfde kleur kabels kunt terug vinden als in je koplamp zitten, ik zou niet weten of er ergens een relais tussen zit , kun je het niet vinden misschien een nieuwe kabel via het contact trekken?
Groet Ro

Stokkie

welkom in ons midden
Dino
Shadow Motorclub leden
Contacteer:

Bericht door Dino »

Ik zou eens beginnen met het opzoeken van een schema. Daar staat precies in waar welke draden voor zijn. Waar ze zitten en welke kleurcodering.
sempre idem, sempre penis
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

http://www.hondashadow.net/forum/72-tec ... obber.html

Zekering en kastje doormeten. Er moet op 1 klemmetje van de zekering stroom staan (contact aan). Bij het starten gaat de koplamp uit. Het kan zijn dat dit schakelaartje blijft hangen. Dit schakelaartje zit achter de startknop. De kabelkleuren moet je terug kunnen vinden in de koplamphouder en zekeringskast (groen, wit, Bruin/wit en blauw)
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
BlackBobber

Tech,Dini,Ro,...

Bedankt voor de hulp al zover jongens!

Het probleem is echter nog altijd niet opgelost :(

Tech:
Bedoel je de 10A zekering in de fusebox? Is dit een aparte alleen voor de koplamp?
Ik heb deze wel nagekeken (leek mij OK ,maar niet nagemeten)
Gaat de kabel van in de koplamp naar de startschakelaar en dan naar de HI-LO schakelaar? Of van de koplamp naar de HI-LO en dan terug naar de startschakelaar? Want de 2e optie is wat ik gevonden heb in de schema's...
(voor zover ik er aan uit kan als elektro-leek...)
Ik heb daarstraks de afdekking (aan gas kant met run-stop,start,...) open gehad en volgens mij waren er 2 draadjes aan de startschakelaar (maar ben niet meer zeker,heb al veel kabeltjes gezien de laatse 2 dagen :? )

Mss straks nog eens opensmijten dan en toch nog eens naar startschakelaar kijken...

Nog wat foto's van BlackBobber:
http://beta.myalbum.com/album/FCIOz4uWkFK4" onclick="window.open(this.href);return false;
BlackBobber

Blijkbaar zit er nog ergens een probleem...

Toen ik gisteren thuis kwam van een ritje bleek ook het achterlicht niet meer te werken.

Mss best ergens een dealer in de buurt zoeken en deze er naar laten kijken...
knutsel
Shadow Motorclub leden

Bericht door knutsel »

Als je op de motor zit, zit er links bij de tank een kapje. Daar zitten een stel stekkers.waarschijnlijk moet je even de tank iets opbeuren. Kijk eerst eens of daar niets los zit. Kan zelfs dat er een breuk in de kabel zit naar je stuur toe. Succes en als het niet lukt moet je na de vakantie maar een keer langskomen.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
BlackBobber

Hier zijn we nog eens...

Hoever zitten we:
Koplamp doet het nog steeds niet.
Ik heb de fusebox open gehad en de Headlight zekering vervangen (10A)
Ik heb de box ook uitgemeten.
Er steken 4 zekeringen in.
De bovenste 2 (15A en 10A) heb ik stroom.
Op de 2 andere (10A) heb ik geen stroom.
Ik spreek dan over de klemcontacten in de zekeringbox zelf,niet over de zekeringen op zich.
Hier lopen 2 sets kabels naartoe met ieder een connector-stuk tussen.
En nu komt het...
Op geen enkel van deze draden heb ik stroom?
Hoe ik dan wel stroom krijg op de 2 bovenste zekeringen is mij een raadsel :?

Ik heb dus de neckcover onder het balhoofd eraf gehad,batterij-covers links rechts,koplamp eruit,... maar kan nergens een los contact vinden...

Door al mijn geprul heb ik zelfs een pinnetje van de achterremlicht schakelaar afgebroken :)
Online 11-12 euro,bij de dealer 25,40 euro!
Dus,heb je iets nodig jongens,online bestellen!

Ik heb dus de schakelaar .PH rechts zitten. Als ik deze bedien gaat zowel nog altijd het achterlicht als tellerverlichting werken. Kan ik van hieruit niet verder naar de koplamp?
Probleem is dat ik links nog de HI-LO schakelaar heb. Moet ik van de rechter naar linker schakelaar verbindinding maken?

Begin er stilaan de buik vol van te krijgen om gewoon maar wat licht te hebben....

Ps, ik heb ook naar de schema's even gekeken,maar daar zitten hier en daar toch andere aansluitingen. Dat heb je dan met een verbouwd ding zeker? :)

Thanks guy's!
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

De bekabeling van je koplamp loopt van het contactslot via de zekeringskast naar de startknop, dan via de Hi/Lo schakelaar naar de koplamp. Dus je hebt een paar meetpunten. Eerst die van de zekering, daar moet spanning op staan. Als daar geen spanning op staat is de verbinding van het contact naar de zekering niet goed. De spanning van de ontsteking, koplamp en remlicht komen van de zelfde draad R/B. Dus als je ontsteking hebt, zou je ook spanning op de verlichting moeten hebben. Kan je makkelijk met een draadje even doorverbinden naar je verlichtingzekering. Als de lamp gaat branden ligt het probleem in de zekeringskast.
Van daar uit gaat de draad naar de startknop. Als deze wordt ingedrukt moet alle verlichting uit gaan om al het vermogen aan de startmotor en ontsteking te geven. als de knop weer wordt los gelaten moet de verlichting weer gaan branden. Het schakelaartje wil wel eens blijven hangen, zodat de de stroomtoevoer naar de verlichting onderbroken blijft, maar je achterlicht en instrumenten werkt wel, dus die moet dan goed zijn.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
LeoS
Shadow Motorclub leden

Bericht door LeoS »

Bij mijn 700 zat er achter de koplamp een kunststof kapje met daarachter de connectors van de lampen, je zou daar eens kunnen kijken of alles aangesloten is. daarvoor moet je wel de hele koplamp-unit verwijderen. En dan hopen dat dat kapje er bij de 600 ook zit.
knutsel
Shadow Motorclub leden

Bericht door knutsel »

als ik les wat je schrijft zit je probleem in je zekeringen kast, je moet op alle punten van je kast stroom hebben. misschien kan je hem even loskoppelen en inwendig nameten, anders is er simpelweg een andere te monteren. is die stekker nog wel goed aan het eind van de kabel die uit de kast komt?
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Plaats reactie