Startprobleem Vt 600

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
antraxmorphius

Startprobleem Vt 600

Bericht door antraxmorphius »

Ik heb een probleempje met mijn vt 600 bj '95. Toen ik maandag terug kwam uit Frankrijk, zo'n 350 km ben ik aan een verkeerslicht stilgevallen bij het optrekken (mogelijk koppeling te snel gelost). Toen ik terug probeerde te starten hoorde ik enkel de startrelais nog klikken, verlichting en gps werken nog perfect.
Moto dan maar samen met iemand terug in gang gelopen en naar huis gereden. Thuis gekomen, stilgelegd en opnieuw proberen starten met hetzelfde resultaat.
Ondertussen heb ik al de contacten aan de startmotor en startralais (contacten waar de accu op toekomt) opgekuist. Accu geeft 12,7V en behoud deze ook na enkele pogingen om te starten, hij zakt even naar 12,5 maar da's normaal gezien geen probleem denk ik.
Ik heb ook een meting gedaan op de aansluiting van de startmotor en startknop bediend maar hier krijg ik geen spanning. Op het startrelais komt wel mooi 12,7V toe. Zekeringen zijn ook allemaal ok.
Volgens mij resten er dus 2 mogelijkheden, de contacten van de relais die blijven plakken of de startmotor. Weet iemand hoe ik zeker kan zijn van wat ik moet bestellen, relais of startmotor. Of is er nog een andere mogelijkheid?
Stefan
Shadow Motorclub leden

Re: Startprobleem Vt 600

Bericht door Stefan »

als je op de startmotor geen spanning krijg met starten, zijn er maar 2 mogelijkheden, start relais, of kabel tussen start relais en startmotor.
als je op je start relais 12 volt heb, moet je op de andere aansluiting tijdens het starten ook 12 volt hebben.
als je dat niet heb, is je relais defect.

meet ook even op de ingang van je relais, waar je zeg dat je 12 volt heb, of deze er ook is als je het start relais bedien (tijdens starten)
als deze goed blijft, is het je start relais,
als deze dan ook weg is, moet je de voeding kabel tussen accu en startrelais controleren.

suc6

Stefan
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
cpo

Bericht door cpo »

Als het relais gewoon 12v heeft: Misschien versleten borstels in de startmotor? Is goed achter te komen door met een hamer (en een blokje hout) op de startmotor te tikken terwijl je de knop ingedrukt houd. Als hij dan ineens wel ronddraait is het een revisiesetje borstels waard.

Los daarvan kan het nog een kapotte startmotor zijn (openhalen en de polen doormeten is de manier), maar kan ook geen kwaad om de contacten waar de ground en plus kabel op de startmotor zit goed schoon te maken.

Succes!

Chris

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
knutsel
Shadow Motorclub leden

Bericht door knutsel »

Startrelais zijn een kwaal bij de 600 hoofdzekeringen ook.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Startrelais even met een draadje overbruggen. Hoef je ook de startknop niet in te drukken. Als de startmotor gelijk mooi rond gaat en het blok aanslaat, ligt het aan het relais.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Plaats reactie