spanningsregelaar

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
wally

spanningsregelaar

Bericht door wally »

nu heb ik ergens op het net gelezen dat je een spanningsregelaar zelf kan maken en wil dit doen omdat er bij mij motor geen bij zat.
en nu is mijn vraag zal dit mogelijk zijn.
tekening van de zelfgemaakte rectifier(spanningsregelaar):
rect.jpg
Gebruikersavatar
Stefan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2014, 18:48
Locatie: Schagen

Re: spanningsregelaar

Bericht door Stefan »

hiermee ben je op de helft :-) dit zijn brug diode's, die gebruik je om wissel spanning om te zetten naar gelijk spanning,
maar deze zal nog wel begrenst moeten worden, op toeren zal je anders een veel te hoge voltage hebben.
zou gewoon naar een spanning regelaar zoeken op een motorsloop
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 977
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: spanningsregelaar

Bericht door Ro1967 »

http://www.woesthoff.nl heeft er 1 liggen voor 55 euro als die dat is :wink:
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
wally

Re: spanningsregelaar

Bericht door wally »

@stefan van wat ik gelezen heb is dit geprobeerd en komen de voltages bij 5000 toeren en hoger niet hoger dan tussen de 14,5 en de 16 volt.
ik ga er toch 1 maken en voor de zekerheid ook een originele kopen.
en laat nog wel weten of dit werkt.
Gebruikersavatar
Stefan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2014, 18:48
Locatie: Schagen

Re: spanningsregelaar

Bericht door Stefan »

dat klopt aardig,
de reden dat de spanning niet hoger oploopt, is omdat je accu als buffer werkt, en de teveel geleverde vermogen opneemt,
hierdoor raakt je accu overladen, zeker als je lange stukken ga rijden.
betekend dat deze warm word, accu zuur er sneller uit laat verdampen (dus zeker zorgen dat je afvoer slangetje aan je accu goed zit, en onder de motor uit komt)
de levensduur van de accu word hierdoor ook aanzienlijk ingekort.
dus zou het met een hele nieuwe accu doen, zodat je deze binnen een jaar nog voor garantie kan claimen 8)
of met een oudere accu,
maar als er meerdere zijn die het gedaan hebben, kan je altijd dit soort info ook na vragen.

maar suc6.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2287
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: spanningsregelaar

Bericht door Te©h »

Heb eens 19V gemeten door een kapotte regelaar. Dan wil je accu wel koken......
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Plaats reactie