Motorblok Vt 700 1985

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Willem64

Motorblok Vt 700 1985

Bericht door Willem64 »

Ik heb een motorblok met een lekkage in het koelsysteem. De motor staat daar al 9 jaar mee stil Heb er nu pas de tijd voor om er iets aan te doen. Deze blok zit vast waarschijnlijk door de lekkage. Ik dacht er verstandig aan te doen om een andere blok te kopen. Heb dat ook gedaan. Deze blok van een particulier gekocht. Deze zou lopend moeten zijn.
Maar zoals jullie al verwachten zit deze ook vast. Dit is een blok uit 1984. Nou weet ik eigenlijk niet wat ik er mee aan moet. Kan ook niet achterhalen waar het probleem zit. Als ik de motor aan duw dan gaan de cilinders in elk geval niet in beweging.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit om beide blokken hier op het forum, in een andere rubriek, aan te bieden. Zodat ik in elk geval een beetje van de (relatief lage)kosten terug heb. In de hoop natuurlijk dat iemand ze kan gebruiken. En dan een ander blok zoeken.

Maar mocht iemand mij een tip kan geven waar ik naar moet kijken kan ik overwegen om 1 van de blokken te repareren. Ik weet dat het moeilijk is om, van een afstand, de oorzaak te bepalen. Maar niet geschoten is altijd mis. En misschien door vraag en antwoord tot een plan te komen.
Ik zou het zelf wel totaal kunnen reviseren. Maar het ontbreekt me eigenlijk in tijd en gereedschappen. Door een gerichtere aanpak hoop ik dat te beperken en uiteindelijk ook te laten slagen.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.
shadowvt1100

Re: Motorblok Vt 700 1985

Bericht door shadowvt1100 »

Als het blok er nog in zit kun je proberen om via het bougiegat kruipolie in de cilinders te spuiten en dan in de hoogste versnelling proberen of de motor los wil komen. Na lang stilstaan willen zuigers wel eens vast gaan zitten in de cilinders.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Willem64

Bericht door Willem64 »

Dank je wel voor de tip ik ga het direkt proberen.
Willem64

Bericht door Willem64 »

Ik heb er kruipolie in gespoten. Een hele tijd laten inwerken. Helaas geen positief resultaat.
knutsel
Shadow Motorclub leden

Bericht door knutsel »

kijk eens of je cillinders kan verwarmen, als dit kan ten opzichte van de zuigers heb je kans dat ze los gaan.
Zet hem n de eerste versnelling en koppeling los, misschien kun je hem loswrikken
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
shadowvt1100

Misschien in combinatie met opgewarmde kruipolie in de cilinders gieten en of mengen met benzine. (Om de kruipolie nog dunner te maken)
En vooral niet forceren , geduld is een schone zaak.....

shadowvt1100

En loswrikken in de hoogste versnelling , dan oefen je de meeste kracht uit op de zuigers

knutsel
Shadow Motorclub leden

Bericht door knutsel »

Dan heb je wel de meeste kans dat de koppeling gaat slippen. En het meeste kracht krijg je als die in de eerste versnelling is...
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Willem64

Bericht door Willem64 »

Mooi dat jullie meedenken. Ik ga het allemaal proberen. En inderdaad. Geduld en voorzichtig aan. Voor dat er meer kapot gaat.
Willem64

Bericht door Willem64 »

Ondanks alle pogingen gaat het me niet lukken. Ik stop er mee.
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Waarom met een hele motor sjouwen? Je hebt waarschijnlijk de bougies er in laten zitten, dan moet die steeds door z'n compressie heen. Aan de rechterkant zit een rond dekseltje met een gleuf. Deze los draaien. Daar achter zit de krukas met timingaanduiding. Bougies er uit draaien en rustig met een grote ratel op de bout heen en weer halen.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Willem64

Bericht door Willem64 »

Nee. Ik ben de bougies niet vergeten. Deze heb ik eruit gehaald. Ik heb zoals eerder vermeld daar ook wat kruipolie in gedaan.
En ook aan de krukas gedraaid. In elk geval geprobeerd. Geen beweging in te krijgen. Heb er inmiddels een ander blok onder en rij
vrolijk rond.
Bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie