VT1100 '86 loopt niet lekker in middengebied

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
jjlosse

VT1100 '86 loopt niet lekker in middengebied

Bericht door jjlosse »

Hallo,

Ik ben oud, maar ook weer nieuw op het forum, na een tijd zonder motor te hebben gezeten.
Het begon toch weer te kriebelen en heb weer een VT1100 van 86 (blijft voor mij toch de mooiste Shadow).
Maar ik heb er wel een klein probleempje mee.

Stationair draait hij prima en vanaf ca 3000 toeren gas geven trekt hij als een beest.
Maar in het toerengebied van ca. 2000 tot 3000 toeren trekt het blok aarzelend door. Pas vanaf 3000 trekt hij goed door.
Ik heb de carburateurs al laten reinigen, maar geen resultaat. Luchtfilter is vervangen, luchtschroeven geprobeerd (maar dit heeft m.i. meer invloed op het stationair draaien). Uitlaten en motor zijn verder origineel.
Als het blok warm is, wordt het wel iets beter, maar nog niet zoals het hoort. (heb namelijk vroeger eenzelfde Shadow gehad zonder dit probleem)

Heeft iemand dit al meer gehad en waar moet ik het in zoeken?

Ik hoor graag jullie meningen.

Groet,
Jeff
Stefan
Shadow Motorclub leden

Re: VT1100 '86 loopt niet lekker in middengebied

Bericht door Stefan »

het klinkt toch echt wel als een carburateur probleem,
heb je ze ultrasoon laten reinigen?
is de enige goede manier, had mijne gespoeld, en door geblazen, maar knapte pas goed op toen ik hem helemaal uit elkaar heb gehaald, en het huis en sproeiers in een ultrasoon bad had gehad,
daarna de pilot schroeven in de basis positie gezet, motor warm laten lopen,
beide carburateurs synchrone gezet, en toen de pilot schroeven uit gedraaid, tot de motor op zijn hardst liep, en niet meer reageerde op de schroef,(toen iets terug naar het punt waar de motor het laatste op de schroef reageerde) dit bij beide carburateurs gedaan, en gekeken of de motor snel reageert op het gas,

als je de carburateur hebt af gesteld, en reageert niet goed op het gas, zit er iets in de carburateur niet goed.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
knutsel
Shadow Motorclub leden

Bericht door knutsel »

Je kan ook ergens lekkage hebben. Door verouderde rubbers. Maar meestal is het deed afstelling van de carbs.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Tuurlijk gaat de stationar omhoog als je aan de schroefjes gaat draaien. Daar moet je in eerste instantie weinig van aan trekken. Zet de achterste maar op 3 1/4 e. Draai dan de stationairschroef terug naar de 1000 toeren. Die zit net voor de carb waar je aan heb zitten knutselen. Dan het zelfde aan de rechter kant. Uitdraaien tot het toerental niet meer stijgt en dan terug draaien tot het toerental iets terug loopt. Toerental weer terugstellen met de zwarte knop op de linker carb. Testritje maken en je goed vast houden.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
shadowvt1100

Bericht door shadowvt1100 »

In het gebied tussen de 2000 en 3000 toeren wordt het mengsel sterk beinvloed door de gasschuifnaald. Ik heb bij de vt700 van mijn vriendin ringetjes onder de gasnaald gelegd zodat ze wat hoger zitten. Daarmee was het inhouden vrijwel geheel opgelost.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

De 700 is net zo geknepen als de 1100, geloof me. Door de naalden hoger of lager te zetten hef je het probleem niet op. De oorzaak is gewoon een verkeerd mengsel.
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
shadowvt1100

Te[emoji767]h schreef:De 700 is net zo geknepen als de 1100, geloof me. Door de naalden hoger of lager te zetten hef je het probleem niet op. De oorzaak is gewoon een verkeerd mengsel.
Ja , dat los je toch op door de naald hoger te zetten ( voor het gebied dat door de naald beinvloed wordt en dat is ca vanaf 1/4 tot 1/2 ) ?
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Je laatste zin zegt alles :vrijwel geheel. De carb's zijn op 1 manier geknepen en dat is door het luchtmengsel te knijpen. Als je de schroefjes op de juiste stand zet, merk je dat het blok veel makkelijker rond draaid, en je bent van die dip af. Het kan wel zo zijn dat een Shadow, gemaakt voor een ander continent (Australië, Nieuw-Zeeland, een totaal andere sproeierzetting in de carbs zit.
Biker van het jaar 2005
shadowvt1100

Te[emoji767]h schreef:Je laatste zin zegt alles :vrijwel geheel. De carb's zijn op 1 manier geknepen en dat is door het luchtmengsel te knijpen. Als je de schroefjes op de juiste stand zet, merk je dat het blok veel makkelijker rond draaid, en je bent van die dip af. Het kan wel zo zijn dat een Shadow, gemaakt voor een ander continent (Australië, Nieuw-Zeeland, een totaal andere sproeierzetting in de carbs zit.
Ik kreeg de dip niet weg door de luchtschroeven verder open te draaien - deze beinvloeden het stationaire gebied en het overnamegebied totdat de gasschuiven steeds meer invloed gaan uitoefenen - misschien omdat het een amerikaans model is en dus geknepen is voor de emissie eisen ?
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Stationar gaat omhoog omdat het mengsel beter op elkaar wordt afgestemd. Die moet je bij elke carbafstelling opnieuw op 1000 toeren zetten. Nu wordt het afstellen bemoeilijkt omdat de naaldstand veranderd is.
Biker van het jaar 2005
shadowvt1100

Te[emoji767]h schreef:Stationar gaat omhoog omdat het mengsel beter op elkaar wordt afgestemd. Die moet je bij elke carbafstelling opnieuw op 1000 toeren zetten. Nu wordt het afstellen bemoeilijkt omdat de naaldstand veranderd is.
De naaldstand heeft geen invloed op je stationaire loop , alleen de mengselschroef, vanaf ca 1/4 gasschuifopening doen de naalden mee en dat was bij mijn shadow nu juist het probleem
Plaats reactie