Vt1100 1986 choke kabel.
Moderators: knutsel, Hillywood
Vt1100 1986 choke kabel.
He ervarings deskundige vt bikers.
Ik ben voor mijn vt1100 uit 1986 opzoek naar een choke kabel.
De mijn zit vast, en krijg ik helaas niet los. (Wel bij de carb, maar kabel word niet gangbaar)
Nu blijkt dit een "hard to find" artikel te zijn.....
Echter kom ik op 1 site tegen, dat de choke kabel van de honda nt650v het zelfde is.
Weten jullie of dit correct is?
Deze kabel is namelijk WEL goed nieuw te vinden.
Of een ander alternatief (latere shadow bvb).
Thanks
Ik ben voor mijn vt1100 uit 1986 opzoek naar een choke kabel.
De mijn zit vast, en krijg ik helaas niet los. (Wel bij de carb, maar kabel word niet gangbaar)
Nu blijkt dit een "hard to find" artikel te zijn.....
Echter kom ik op 1 site tegen, dat de choke kabel van de honda nt650v het zelfde is.
Weten jullie of dit correct is?
Deze kabel is namelijk WEL goed nieuw te vinden.
Of een ander alternatief (latere shadow bvb).
Thanks
- Te©h
- Shadow Motorclub leden
Re: Vt1100 1986 choke kabel.
Van de 1100 c1. Moet je bouwjaar na 1989 opgeven anders hebben ze die niet in huis of kunnen ze het niet bestellen.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
He thanks voor je reactie !
En die past gewoon 1 op 1 op de 1986 vt ?
En die past gewoon 1 op 1 op de 1986 vt ?
Ik merk dat er weinig reactie op komt op mijn vraag.
No prob, maar ervanuit gaande dat het misschien een lastig iets is heb ik voor mij iig de oplossing gevonden.
http://www.jvmotors.nl/c-3171264/universele-kabelset/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen reclame ofzo.
Hier verkopen ze universele kabels EN een verdeel mof van 1 naar 2 kabels.
Ik bestel hier een setje kabels en de "junction box" en maak ze zelf op maat.
Foto's en ervaring volgen zodra ik ermee aan de gang ben geweest.
No prob, maar ervanuit gaande dat het misschien een lastig iets is heb ik voor mij iig de oplossing gevonden.
http://www.jvmotors.nl/c-3171264/universele-kabelset/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen reclame ofzo.
Hier verkopen ze universele kabels EN een verdeel mof van 1 naar 2 kabels.
Ik bestel hier een setje kabels en de "junction box" en maak ze zelf op maat.
Foto's en ervaring volgen zodra ik ermee aan de gang ben geweest.
Hallo ik heb er nog een gevonden
http://www.cmsnl.com/honda-vt1100c-shad ... yYw-oSLTcs
en je zou Ten Kate kunnen proberen of de Stoomfiets Drachtstercompagnie en die moet je bellen 0512 341 332
En met mooi weer zitten we op de motor en niet achter de computter
.
Gr Hans
http://www.cmsnl.com/honda-vt1100c-shad ... yYw-oSLTcs
en je zou Ten Kate kunnen proberen of de Stoomfiets Drachtstercompagnie en die moet je bellen 0512 341 332
En met mooi weer zitten we op de motor en niet achter de computter

Gr Hans
Hahaha
thanks voor je reactie! 
Die kabel van je link had ik ook gevonden.... maar vond 71 euro voor een choke kabel een beetje tegen mn principes.
(Ok ok.... portomonee van uien leer he)

Die kabel van je link had ik ook gevonden.... maar vond 71 euro voor een choke kabel een beetje tegen mn principes.
(Ok ok.... portomonee van uien leer he)
Ik heb hem zelf gemaakt van een fietskabel
Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
- Te©h
- Shadow Motorclub leden
Hoeveel reacties wil je op een shokekabeltje? Vooral als die meteen beantwoord is. Universele kabels kunnen je teleurstellen qua pasmaken en kwaliteit.
Voor geduld moet je tijd hebben
Biker van het jaar 2005
Biker van het jaar 2005
Heb ik een verkeert snaartje bij je geraakt joh?
Ik stel een redelijk normale vraag en hoop op antwoord.
Een antwoord op de gestelde vraag heb ik niet, wel alternatieve antwoorden, wat ik waardeer.
Maar ik ben gewend van forums dat je er vragen kan en mag stellen en er vervolgens over kan discuseren.... hebben we allemaal wat aan denk ik.
Voor jou is het misschien een "choke kabeltje" voor mij is het wel of niet starten van't winter.... dus ik vind het belangrijk.
Ik stel een redelijk normale vraag en hoop op antwoord.
Een antwoord op de gestelde vraag heb ik niet, wel alternatieve antwoorden, wat ik waardeer.
Maar ik ben gewend van forums dat je er vragen kan en mag stellen en er vervolgens over kan discuseren.... hebben we allemaal wat aan denk ik.
Voor jou is het misschien een "choke kabeltje" voor mij is het wel of niet starten van't winter.... dus ik vind het belangrijk.
Hallo Dutch animal,
Heb je het probleem met de choke kabel kunnen oplossen?
Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem met de vt 1100 van 1986. Kabel, veren en kleppen/pistons van de choke moeten vervangen worden.
Heb je het probleem met de choke kabel kunnen oplossen?
Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem met de vt 1100 van 1986. Kabel, veren en kleppen/pistons van de choke moeten vervangen worden.
He ribstick.
Jazeker ik heb mn choke weer prima aan de praat.
Wat ik gedaan heb is via http://www.jvmotors.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een paar universele kabels gekocht, en een "junction box" (van 1 naar 2 kabels), beetje improviseren met de solder nippels die erbij zitten maar goed te doen.
Succes man !
Jazeker ik heb mn choke weer prima aan de praat.
Wat ik gedaan heb is via http://www.jvmotors.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een paar universele kabels gekocht, en een "junction box" (van 1 naar 2 kabels), beetje improviseren met de solder nippels die erbij zitten maar goed te doen.
Succes man !
No prob 
Btw, houd er rekening mee dat aan de universele set aan 1 kant de goeie (kleine) nippels zitten en de andere kant moet je zelf de bijgevoegde nippels solderen.
De bijgevoegde nippels zijn groter dan de nippels die je nodig hebt.
Je zult dus bij je choke lever het gaatje iets groter moeten maken om het lekker te laten passen.
Maargoed, als he een beetje handig bent zie je het vanzelf.
Good luck.

Btw, houd er rekening mee dat aan de universele set aan 1 kant de goeie (kleine) nippels zitten en de andere kant moet je zelf de bijgevoegde nippels solderen.
De bijgevoegde nippels zijn groter dan de nippels die je nodig hebt.
Je zult dus bij je choke lever het gaatje iets groter moeten maken om het lekker te laten passen.
Maargoed, als he een beetje handig bent zie je het vanzelf.
Good luck.
Nou, duidelijker uitleggen kan niet. Dit moet zeker lukken 
Bedankt.

Bedankt.
Volgens de hersteller diende ik kabel, veren en plungers te vervangen. Zijn uitleg leek mij nogal vreemd, dus ben ik zelf wat gaan sleutelen. Hierbij was duidelijk dat hij enkel de choke kabel aan de rechterzijde los had gemaakt en dat ik aan deze niets abnormaal kon vaststellen. Na het losmaken van deze aan de linkerzijde bleek de plunger hiervan muurvast te zitten. Deze ochtend wat WD40 op de plunger gespoten en nu met bij thuiskomst de plunger uit de carbu kunnen halen. Volgende stap wordt om het goedje eens flink te reinigen. Misschien zal de kabel zelf niet vervangen moeten worden.