Stuur advies VT1100 1987
Moderators: knutsel, Hillywood
Stuur advies VT1100 1987
Hi,
Ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor mijn Shadow 1100, het standaard stuur dat er op zit vind ik helemaal niks. Zelf zit ik te denken aan een dragbar of wishbone, in elk geval rechter dan het standaard stuur.
Is er iemand die dit ook gedaan heeft, en mij kan wijzen naar een goed passend stuur + risers.
Welke dus niet de tank raakt met bochten en waar ik niet mijn kabels voor hoef te verlengen.
Zelf ben ik 1.92m, dus als iemand van dezelfde lengte een advies heeft, zou dat natuurlijk helemaal top zijn.
Ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor mijn Shadow 1100, het standaard stuur dat er op zit vind ik helemaal niks. Zelf zit ik te denken aan een dragbar of wishbone, in elk geval rechter dan het standaard stuur.
Is er iemand die dit ook gedaan heeft, en mij kan wijzen naar een goed passend stuur + risers.
Welke dus niet de tank raakt met bochten en waar ik niet mijn kabels voor hoef te verlengen.
Zelf ben ik 1.92m, dus als iemand van dezelfde lengte een advies heeft, zou dat natuurlijk helemaal top zijn.
Re: Stuur advies VT1100 1987
het originele stuur is wat hoger, als je de breedte in gaat, is alles lang genoeg, je rem en koppeling potje komen wel schuin te staan, werken wel gewoon, maar kan je optische wat storen, mij niet in ieder geval,
ik heb een stuur van 112cm, en risers van dacht 18 cm, kon alleen mijn knipperlichten niet meer aan mijn stuur kwijt, omdat deze er dan onder komen, en het stuur raakte, maar die kan je ook met setjes aan je voorpoten monteren.
zijn er altijd die breder gaan, ene Ronald heeft geloof ik een stuur van 118cm.
en er zijn net zo veel modellen sturen te vinden, als er smaken ijs zijn, dus net wat je mooi vind
over het algemeen, alleen als je hoger wil, moet je alles verlengen.
ik heb een stuur van 112cm, en risers van dacht 18 cm, kon alleen mijn knipperlichten niet meer aan mijn stuur kwijt, omdat deze er dan onder komen, en het stuur raakte, maar die kan je ook met setjes aan je voorpoten monteren.
zijn er altijd die breder gaan, ene Ronald heeft geloof ik een stuur van 118cm.
en er zijn net zo veel modellen sturen te vinden, als er smaken ijs zijn, dus net wat je mooi vind

over het algemeen, alleen als je hoger wil, moet je alles verlengen.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de duidelijke reply, ik ga op zoek naar een dragbar en risers. Zat ook aan ongeveer 18cm hoogte met een 5cm pullback te denken.
Wat ik begrijp zitten er metalen nijpels aan de binnenkant en van de controle behuizingen. Heb jij deze weg geveild of gaten geboord in het stuur?
Zijn er trouwens tips om de handvatten van het oude stuur te krijgen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat ik begrijp zitten er metalen nijpels aan de binnenkant en van de controle behuizingen. Heb jij deze weg geveild of gaten geboord in het stuur?
Zijn er trouwens tips om de handvatten van het oude stuur te krijgen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Niet overdrijven Stefan.... 116 cm
Je kunt het beste even 2 gaatjes boren onder in het stuur waar die nippels invallen ( 6mm geloof ik) .Denk er ook aan dat als je een recht stuur zou monteren dat je rem en koppelingspomp schuin komen te staan, dit komt door de schuine bevestiging, het orginele stuur loopt schuin waardoor de potten recht staan. Je spiegels zul je dan waarschijnlijk ook aan moeten passen omdat je anders alleen je zelf ziet. Ik had op mijn vorige motor risers van highway hawk met een pullback van een kleine 10 cm, daarbij een dragbar van 100cm dit beviel me goed. Nu heb ik er een stuur van highway hawk op, het type is ragging bull, hier zitten de risers aan vast. http://www.prdcustoms daar kun je eventueel sturen en risers vinden 

Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie

Biker van het jaar 2023!

welkom in ons midden
Misschien niet voor jou, maar voor anderen die dit lezen.
Ik heb er, naar aanleiding van een opmerking op dit forum, een oud fatboy-stuur op gezet.
10 cm breder dan het origineel (nu zo'n 85 cm), en een stuk lager. Ziet er beter uit en rijdt lekkerder. Kabels passen perfect en bijkomend voordeel is dat de potten nog steeds recht staan en dus de spiegels niet aangepast hoeven te worden. Alleen een gaatje boren voor het nippeltje rechts en klaar.
Wel de eerste paar honderd km gereedschap meenemen voor de perfecte afstelling van het stuur en de spiegels. Nu een paar duizend km verder wil ik niet meer terug.
Ik heb er, naar aanleiding van een opmerking op dit forum, een oud fatboy-stuur op gezet.
10 cm breder dan het origineel (nu zo'n 85 cm), en een stuk lager. Ziet er beter uit en rijdt lekkerder. Kabels passen perfect en bijkomend voordeel is dat de potten nog steeds recht staan en dus de spiegels niet aangepast hoeven te worden. Alleen een gaatje boren voor het nippeltje rechts en klaar.
Wel de eerste paar honderd km gereedschap meenemen voor de perfecte afstelling van het stuur en de spiegels. Nu een paar duizend km verder wil ik niet meer terug.
Laatst gewijzigd door Porto_m op 13 jun 2016, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Klinkt ook goed... nu ergens een oud fatboy stuur vinden om te kijken 

Leve marktplaats. Daar staan er meestal genoeg. Ik heb de mijne voor twee tientjes op de kop getikt.
@Ro1967
Ik zit te kijken naar jouw HighwayHawk stuur (type Raging Bull), maar zie dat deze 1 1/4" groot is. Wat ik heb begrepen heeft een Shadow een 1" stuur nodig, zit ik fout?
Ik zit te kijken naar jouw HighwayHawk stuur (type Raging Bull), maar zie dat deze 1 1/4" groot is. Wat ik heb begrepen heeft een Shadow een 1" stuur nodig, zit ik fout?
Dat klopt, maar dit stuur past prima, de uiteinden zijn namelijk dunner dan de rest van het stuur, als ik me niet vergis is het gehele stuur 33mm dik en lopen de uiteinden terug naar 25mm. Ik heb de hendels en handvaten gewoon over kunnen zetten zonder problemen
Groet Ro
Stokkie
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie

Biker van het jaar 2023!

welkom in ons midden