Ik heb een shadow vt1100c van 92, en mijn probleem is dat ik bijna elk jaar nieuwe koolborstels in de startmotor moet steken.
Deze zijn bijna helemaal op na een jaartje rijden... Dit is volgens mij toch niet normaal, wat kan ik hieraan doen?
greets
startmotor probleem
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: startmotor probleem
Hoi,
De volgende keer aan drukken dan slijten ze minder snel.
(grapje)
Het kan zijn dat de stator braampjes heeft ( het koper waar de koolborstels tegenaan zitten )
Goed schoon blazen en met ( fijn schuurpapier of polijstpapier ) eerst de naadjes en dan het raakvlak oppoetsen.
Of even in een draaibank, dan ben je er zeker van dat er geen ribben meer uitsteken en dan ook weer oppoetsen ( als het kan in de draaibank ).
Dat die ribben eventueel uitsteken of hoger liggen voel je haast niet met alleen oppoetsen.
Dan zou het over moeten zijn.
Gr Hans Snel
De volgende keer aan drukken dan slijten ze minder snel.

Het kan zijn dat de stator braampjes heeft ( het koper waar de koolborstels tegenaan zitten )
Goed schoon blazen en met ( fijn schuurpapier of polijstpapier ) eerst de naadjes en dan het raakvlak oppoetsen.
Of even in een draaibank, dan ben je er zeker van dat er geen ribben meer uitsteken en dan ook weer oppoetsen ( als het kan in de draaibank ).
Dat die ribben eventueel uitsteken of hoger liggen voel je haast niet met alleen oppoetsen.
Dan zou het over moeten zijn.
Gr Hans Snel
Re: startmotor probleem
Hoi Hans,
Ga ik zeker eens proberen, ze zijn zeer vuil want ge ziet zelfs niet meer dat het koper is...
Thanx
Ga ik zeker eens proberen, ze zijn zeer vuil want ge ziet zelfs niet meer dat het koper is...
Thanx