Nadat de motorfiets geleverd was merkte ik dat ik al snel last kreeg van turbulentie. Dat was al goed merkbaar vanaf zo'n 70 km/u en als ik 110 km/u reed, dan werd mijn helm zo heen en weer geschud dat het mijn zicht slecht werd en ik er hoofdpijn van kreeg.
Die turbulentie zal deels door het lagere scherm zo sterk zijn geweest, maar ik denk dat je er ook met een normaal formaat scherm last van kunt hebben. Ligt ook weer aan je eigen lengte.
Daarom wil ik hier mijn hulpmiddel tegen de turbulentie met jullie delen.

Het is een kleine spoiler die op het scherm is gemonteerd. Het is de MRA X-creen touring spoiler (ik heb geen aandelen

In eerste instantie had ik er een setje klemmen bij besteld waarmee ik de spoiler op het windscherm klemde. Ik had voor deze spoiler gekozen omdat de lange steunen veel mogelijkheden geven voor de afstelling. Daarmee ben ik aan het experimenteren geweest totdat ik het meest optimale resultaat had bereikt.
Omdat het goed werkte durfde ik het aan om gaatjes in mijn scherm te boren voor de montage. Bovendien kon hij op die manier nog een beetje lager. Het mocht natuurlijk ook niet te veel boven mijn scherm uitkomen omdat ik er dan weer tegenaan zou kijken.
Ik ben heel blij met het resultaat. De turbulentie is heel sterk verminderd en ik kan nu ook harder er mee rijden. Ik rij altijd wel redelijk rustig, maar 130 km/u heb ik er wel mee gereden waarbij de turbulentie nog goed te doen bleef.