Dag allemaal,
Even een vraag hoe de rest dit doet: motorseizoenen zijn altijd zo weer voorbij en de Kilometers die gemaakt worden zijn altijd aan de lage kant. Helaas!
Brengt met zich dat ik vaak 1x in de twee jaar voor een beurtje naar de dealer ga ipv ieder jaar (want de kilometerquota haal ik toch al nooit) en dus ook dan 1x in de twee jaar nieuwe olie krijg.
Wat vinden jullie daarvan? Ben ik gek of heb ik gelijk?
De rest van het jaar staat de motor in een tochtige schuur en daar vriest het ook (en waait het ook bij kans, het is in ieder geval beschermd tegen regen). Ik haal altijd alleen de accu eruit en dat is het wel. Kan ook weer meewegen.
Hoor graag jullie mening!
Groet!
Beurtjes
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Beurtjes
Hallo Arjan,
Bij mij krijgen alle motoren aan het einde van het seizoen zo wie zo schone olie en olie filter of ze nu 200 of 10000 km hebben gereden.
Na een jaar gaat de olie achteruit of laat ik het anders zeggen zodra de olie het blok in gaat en je start hem dan komt er zwart wit gezien al vervuiling in de olie.
En dan na een jaar of de gereden kilometers is de olie vervuilt en gaat de viscositeit van de olie achter uit.
Stel dat je nu iedere keer een beurt over sla ( in jou geval met een knappe VTX ) waar door je motorblok vervuild en problemen krijgt, dan heb je misschien € 60.- bespaart en heb je straks honderden euries aan kosten.
Wat ik hier mee vertellen wil is, ik bespaar niet op onderhoud ze moeten bij mij starten en probleem loos lopen dan kan je genieten.
PS.
Als een blok in de soep loopt kost het veeeel meer.
Het blok gaat niet kapot omdat je hem mishandeld kwa rij gedrag, maar door slecht onderhoud.
Gr Hans Snel
Bij mij krijgen alle motoren aan het einde van het seizoen zo wie zo schone olie en olie filter of ze nu 200 of 10000 km hebben gereden.
Na een jaar gaat de olie achteruit of laat ik het anders zeggen zodra de olie het blok in gaat en je start hem dan komt er zwart wit gezien al vervuiling in de olie.
En dan na een jaar of de gereden kilometers is de olie vervuilt en gaat de viscositeit van de olie achter uit.
Stel dat je nu iedere keer een beurt over sla ( in jou geval met een knappe VTX ) waar door je motorblok vervuild en problemen krijgt, dan heb je misschien € 60.- bespaart en heb je straks honderden euries aan kosten.
Wat ik hier mee vertellen wil is, ik bespaar niet op onderhoud ze moeten bij mij starten en probleem loos lopen dan kan je genieten.
PS.
Als een blok in de soep loopt kost het veeeel meer.
Het blok gaat niet kapot omdat je hem mishandeld kwa rij gedrag, maar door slecht onderhoud.
Gr Hans Snel
- Albert Overzet
- Shadow Motorclub leden
Re: Beurtjes
1 keer in de 2 jaar doe ik de motor een grote beurt geven. De jongen die dat voor mij doet werkt zelf bij een gerenommeerd motorzaak en zegt met het aantal kilometers die je rijdt is dat genoeg. Zit tussen de 7 a 8 duizend. Hij zegt als je er goede olie etc (geen action spul) er indoet kan dat makkelijk. Moet wel zeggen dat dan alle vloeistoffen worden vervangen. Dus rem, cardan etc
Welkom in ons Midden
Regiobiker 2014 van regio midden
Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker
Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Regiobiker 2014 van regio midden
Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker
Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood