Preventie Shadow

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Philip

Preventie Shadow

Bericht door Philip »

Sinds kort heb ik een Honda Shadow VT1100 C2 van 1998. De vorige eigenaar heeft hem ruim 10 jaar gehad, de eigenaar daarvoor was een Belg. Daar heb ik geen historie van. De vorige eigenaar heeft nooit in de regen of nat wegdek gereden. En stalde de Shadow in de garage. Dit is de motor ook af te zien, staat er als nieuw bij. Omdat het winter is heb ik er slechts, bij aflevering 4 km mee gereden. De komende tijd zijn de voorspellingen van het weer nog niet echt droog en zonnig. Reden om een kijkje te nemen onder de spatborden. Ben begonnen bij het achterste spatboard. Na demontage kom ik gelukkig wat vliegroest tegen. Wel reden om alles goed aan te pakken. Reinigen en met een goede undercoating, in mij geval 3M een laag aan te brengen aan de binnen zijde van het spatboard. Er zit echt totaal geen bescherming op. Mijn vorige motor was een Yamaha met kunststof spatborden. Een leuke klus voor de komende dagen. Hier alvast wat foto's van de start: aanpak roestpreventie.
Bijlagen
Foto4.jpg
Foto3.jpg
Foto2.jpg
Foto1.jpg
Philip

Re: Preventie Shadow

Bericht door Philip »

Achterspatbord aangepakt met steenslag coating, in de kieren en naden nog wat tectiel spuiten. De vorige eigenaar vertelde mij dat de Shadow nooit in de regen heeft gereden. Eigenlijk ongelooflijk dat na 19 jaar en 25.000 km de motor er nog zo uit ziet. Nu voorspatbord nog, is wat lastiger, al leek het simpel. Denk dat het voorwiel eruit moet.
Bijlagen
Staat motor 6.jpg
Staat motor 5.jpg
Staat motor 4.jpg
Staat motor 3.jpg
Staat motor 2.jpg
Staat motor 1.jpg
Spatbord zw.jpg
Spatbord zw 1.jpg
Plaats reactie