Beste mederijders,
Ik heb een vt500 maar op het moment dat ik het gas open zet verlies ik vermogen. Dit gebeurt in elke versnelling, nog geen half jaar geleden alle olieen vervangen + nieuwe accu
Heeft iemand een idee? Thanks
Verlies van vermogen
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Verlies van vermogen
Hoi,
Ik zou eerst de carb even ultrasoon laten reinigen.
Gr Hans Snel
Ik zou eerst de carb even ultrasoon laten reinigen.
Gr Hans Snel
Re: Verlies van vermogen
Hey,
De carb is helemaal schoon.
Ik ga vandaag nieuwe boegies halen.
Maar klopt het dat dop 17 is want 16 en 18 passen niet?
De carb is helemaal schoon.
Ik ga vandaag nieuwe boegies halen.
Maar klopt het dat dop 17 is want 16 en 18 passen niet?
Re: Verlies van vermogen
Nou de carbs zijn schoon, boegies zijn vervangen maar helaas is het probleem nog niet verholpen
iemand een idee wat nu te doen?
Re: Verlies van vermogen
Drie zaken nodig voor een goede plof: benzine, lucht, vonk.
Zal toch een probleem met de mengverhouding zijn.
Er komt misschien te weinig benzine in de carbs (brandstofpomp, vacuum, ...)
Of te weinig lucht (luchtfilter)
Of de carbs zijn toch niet schoon genoeg of verkeerd afgesteld.
Controleer sproeiers, vlotterhoogte, mengverhoudingschroeven, ...
Ook wel eens gehoord dat er geen lucht in de tank kan komen, waardoor de benzine er niet meer (goed) uit komt.
Kun je testen door een keer met de tankdop los de motor te starten en gas te geven.
Succes!
Edit: schiet me nog iets te binnen... Teveel lucht kan ook... Zijn de aansluitingen van de carbs wel dicht? Even met remreiniger rond de aansluitingen spuiten met lopende motor. Gaat ie daardoor sneller lopen heb je last van valse lucht...
Zal toch een probleem met de mengverhouding zijn.
Er komt misschien te weinig benzine in de carbs (brandstofpomp, vacuum, ...)
Of te weinig lucht (luchtfilter)
Of de carbs zijn toch niet schoon genoeg of verkeerd afgesteld.
Controleer sproeiers, vlotterhoogte, mengverhoudingschroeven, ...
Ook wel eens gehoord dat er geen lucht in de tank kan komen, waardoor de benzine er niet meer (goed) uit komt.
Kun je testen door een keer met de tankdop los de motor te starten en gas te geven.
Succes!
Edit: schiet me nog iets te binnen... Teveel lucht kan ook... Zijn de aansluitingen van de carbs wel dicht? Even met remreiniger rond de aansluitingen spuiten met lopende motor. Gaat ie daardoor sneller lopen heb je last van valse lucht...
VT1100C1 '87
- john&marjan
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
- Locatie: Hoensbroek
Re: Verlies van vermogen
De rubber slangen die de carb. en het luchtfilter verbinden kunnen er niet goed op zitten deze worden in de loop der jaren wat hard en drogen uit, ook de rubbers die van de carb. naar het inlaat spruitstuk gaan.
Leg deze in ruim heet water gedurende een half tot 1 uur tot ze weer zacht zijn. Let wel zet ze er wel op terwijl ze nog loei heet zijn van het water, anders worden ze weer hard. (spreek uit ervaring met onze ouwe 500)Dus snelheid is geboden om ze er weer netjes erop te krijgen. Deze rubbers zijn nergens meer te krijgen de meeste slopen gooien deze ook direct weg en nieuw tja ik heb na 3 jaar de moed opgegeven.
Leg deze in ruim heet water gedurende een half tot 1 uur tot ze weer zacht zijn. Let wel zet ze er wel op terwijl ze nog loei heet zijn van het water, anders worden ze weer hard. (spreek uit ervaring met onze ouwe 500)Dus snelheid is geboden om ze er weer netjes erop te krijgen. Deze rubbers zijn nergens meer te krijgen de meeste slopen gooien deze ook direct weg en nieuw tja ik heb na 3 jaar de moed opgegeven.
Re: Verlies van vermogen
Kijk dit zijn tips waar ik wat aan heb

Ik ga alles proberen!!!
Mijn dank is groot!!
P.s. woont er toevallig iemans in de buurt van Leiden?
Ik ga alles proberen!!!
Mijn dank is groot!!
P.s. woont er toevallig iemans in de buurt van Leiden?
Re: Verlies van vermogen
Hallo,
Het is al even geleden zag ik, maar hoe heb je dit uiteindelijk opgelost. Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn VT500C uit '85
Roy
Het is al even geleden zag ik, maar hoe heb je dit uiteindelijk opgelost. Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn VT500C uit '85
Roy