Warmlopende motor VT1100 '89
Moderators: knutsel, Hillywood
Warmlopende motor VT1100 '89
Sinds deze week gaat het lampje van mijn temperatuur branden als ik te lang file gereden heb. Water en oliepeil zijn in orde en de ventilator slaat ook aan. Wel pas nadat het lampje brandt. Wanneer ik terug begin door te rijden is het probleem tijdelijk weg, vermoedelijk door de luchtkoeling.
Heeft er iemend een idee wat het zou kunnen zijn?
Heeft er iemend een idee wat het zou kunnen zijn?
- Roger-Rabbit
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 11:59
- Locatie: Purmerend
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
Hallo Morphius,
Het probleem kan een luchtbel in het systeem zijn, maar het kan ook je thermostift zijn die in het radiator huis geschroefd zit, dat deze te laat contact maakt om je ventilator te laten draaien.
Ook kan het zijn dat de thermostaat defect is zodat deze niet opent bij bepaalde temperatuur.
Nu het weer warmer wordt vraagt de motor om meer koeling.
Groetjes Piet (TC Noord West)
Het probleem kan een luchtbel in het systeem zijn, maar het kan ook je thermostift zijn die in het radiator huis geschroefd zit, dat deze te laat contact maakt om je ventilator te laten draaien.
Ook kan het zijn dat de thermostaat defect is zodat deze niet opent bij bepaalde temperatuur.
Nu het weer warmer wordt vraagt de motor om meer koeling.
Groetjes Piet (TC Noord West)
Always on the move
- john&marjan
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
- Locatie: Hoensbroek
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
Ik zou eerst eens kijken of er nog genoeg koelvloeistof in de radiator zit. Radiator dop zit onder de tank aan de rechterzijde achter het plaatwerk van het balhoofd schild.... Het overloop reservoir bij je achterwiel zit meestal genoeg koelvloeistof in.
Zit in de radiator nog genoeg koelvloeistof is dan is het of de sensor of de thermostaat... En anders bijvullen...
Zit in de radiator nog genoeg koelvloeistof is dan is het of de sensor of de thermostaat... En anders bijvullen...
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
Een kennis van mij had het zelfde probleem, van alles geprobeerd niets hielp. De ventilator is nu dmv een schakelaar aangesloten zodat hij hem handmatig aan kan zetten wanneer de temperatuur oploopt
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
Allen bedankt voor de snelle reactie, vanavond dus nog aan begonnen, #halvemototafgebrokenomdatvalbaarindewegzat, uiteindelijk dop van de radiator min of meer vrij. Volgende probleem, die draait een kwartslag en dat is het ik kan hem er ook niet afnemen, zit hier een speciale verzegeling of beveiliging op of niet? Ik ben nog een beetje van de oudere stempel maar ik dacht me te herinneren dat op een radiator gewoon water mag, klopt dit of is daar een speciale koelvloeistof (beter) voor.
Ik zag bij het verwijderen van de beschermkap dat de klein koelribben van de radiator beschadigd zijn, hoe ernstig is dit?
Ik zag bij het verwijderen van de beschermkap dat de klein koelribben van de radiator beschadigd zijn, hoe ernstig is dit?
- john&marjan
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
- Locatie: Hoensbroek
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
De dop kan nog wel eens zwaar losgaan inderdaad bij montage beetje afwasmiddel of WD 40 op de rubber doet wonderen.
Koelvloeistof is beter ook voor de winter gelijk vorst beschermd en koelvloeistof laat geen kalk of roest na in je systeem..
zijn het de water kanalen of de koel lamellen er tussen en kleine beschadigen hou je toch zolang hij niet lekt is dat geen probleem...
PS,; Tank hoeft er niet helemaal af gewoon los maken en iets naar links kantelen....
Koelvloeistof is beter ook voor de winter gelijk vorst beschermd en koelvloeistof laat geen kalk of roest na in je systeem..
zijn het de water kanalen of de koel lamellen er tussen en kleine beschadigen hou je toch zolang hij niet lekt is dat geen probleem...
PS,; Tank hoeft er niet helemaal af gewoon los maken en iets naar links kantelen....
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
Dop lijkt eerder geblokkeerd te zijn, maar ik probeer morgen wel met wd 40 en eventueel zachtjes met een waterpomptang.
Het zijn de lamellen tussen det waterkanalen te half in puin liggen. Ik had foto's maar die blijken te groot te zijn om hier te plaatsen.
De koelvloeistof die jullie gebruiken is dat dezelfde als die in een auto gebruikt wordt? In het mooi vlaamse "den antigel" ik veronderstel dat het in Nederland antivries is.
Het zijn de lamellen tussen det waterkanalen te half in puin liggen. Ik had foto's maar die blijken te groot te zijn om hier te plaatsen.
De koelvloeistof die jullie gebruiken is dat dezelfde als die in een auto gebruikt wordt? In het mooi vlaamse "den antigel" ik veronderstel dat het in Nederland antivries is.
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
Een late reactie maar wellicht interresant voor de overige lezers?
Heb soortgelijk probleem gehad bij mijn VT1100 '89.
Koelvloeistof raakte op z'n tijd aan de kook.
Was eerst bang dat het de koppaking zou zijn? Bleek geen probleem mee na uitgebreide test.
Oplossing: temperatuursensor onderaan de radiator en thermostaat vernieuwd. Probleem opgelost!
Heb soortgelijk probleem gehad bij mijn VT1100 '89.
Koelvloeistof raakte op z'n tijd aan de kook.
Was eerst bang dat het de koppaking zou zijn? Bleek geen probleem mee na uitgebreide test.
Oplossing: temperatuursensor onderaan de radiator en thermostaat vernieuwd. Probleem opgelost!
One life, live it!
Re: Warmlopende motor VT1100 '89
Geen water gebruiken. Is slecht voor het blok. Gewoon koelvloeistof voor een auto gebruiken. Ook dichte lamellen zijn een boosdoener. Ook regelmatig vervangen is een must. Het verliest zijn koelcpaciteit.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden