Toen ik deze week met mijn vt750 C2 bj 1999, een ritje ging maken bij warm weer, de moto rijdt heerlijk en niets op aan te merken. Na a een 20 km ofzo, krijg ik telefoon en ga even aan de kant. Ik leg de motor heel even stil, max 5 min.
Als ik terug wil starten slaat de motor niet aan. Na enkele keren lang proberen te starten gaat de batterij plat. De moto had voordien een week of 2 stil gestaan.
Dan maar hulp en in gang lopen. Na terug een korte rit richting huiswaarts omdat ik het niet vertrouwde gestopt bij het tankstation op een km van huis. Na het tanken, spannend maar de moto start terug, oef even een zwak moment van de batterij of vuil in de carburator dacht ik.
Thuis gekomen, motor even af om garage open te doen.
Terug even proberen starten en opnieuw start hij niet.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Is dit zoals ik denk een batterij die op zijn einde loopt of eerder een vuile carburator? Bij een vuiler carburator veronderstel ik dat de motor ook tijdens het rijden zou moeten problemen geven.
Vt750 C2 rijdt, leg stil, start niet opnieuw, in gang lopen kan
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Vt750 C2 rijdt, leg stil, start niet opnieuw, in gang lopen kan
Hoi.
Kijk eerst hoe oud de accu is, is het meer als 5 jaar vervangen.
en verse benzine doet ook goed.
Gr Hans Snel
Kijk eerst hoe oud de accu is, is het meer als 5 jaar vervangen.
en verse benzine doet ook goed.
Gr Hans Snel
Re: Vt750 C2 rijdt, leg stil, start niet opnieuw, in gang lopen kan
Ik vervang de batterij. Moto rijdt regelmatig, dus benzine is eigenlijk altijd bijna vers.