Afstellen kan veel helpen, ik had een vt 700c die 1 op 23 deed, nadat hij was afgesteld was het verbruik 1 op 29, dat was toch een 60 km verschil op een volle tank.
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
ja theo heeft een tank van 24 liter erop zitten.
dus...
René
Biker of the year 2012 http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator welkom in ons midden
146 mijl gaat de Sabre 1100 naar reserve en dan kan je nog ff, istie dan leeg? nee hoor
dan kan je em nog naar links hangen en loopt er nog vloeistof naar de uitgang
en hopla daar ga je weer.
Dus ik tank bij voorkeur voor de 140 mijl, dan heb ik geen gedoe.
vrgr Gerlof
Het leven is te kort om te remmen
Gas erop en geniet ervan
kcid1100C schreef:Ik heb een 1100C en tank na 100 mijl. De meter vliegt dan naar beneden.
Er moet veel meer mogelijk zijn, maar heb ook niet zo'n zin om te duwen!
Ja, als die meter gaat lopen, dan begint die te rennen. Je kan tot 130/140mls, maar dan rij je bijna op gas. Als mijn meter helemaal naar links staat, dus voorbij het rode blokje, zit er nog 3 liter in. Maar dat is mijn motor en wellicht is de afstelling van het dobbertje in de subtank net iets anders afgesteld.
Helemaal vol getankt, zit er 15 liter in. Rij 100 mls en ga tanken, en kijk hoeveel er in gaat. Dan is het een kwestie ven rekenen tot hoever je kan rijden.
Als ik goed aan het gassen ben, kan ik de 1:12 halen, maar bij een toerrit, de 1:24, daar is dit blok gevoelig voor, van een zwaar handje dus.
Voor geduld moet je tijd hebben 2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten" Biker van het jaar 2005
kcid1100C schreef:Ik heb een 1100C en tank na 100 mijl. De meter vliegt dan naar beneden.
Er moet veel meer mogelijk zijn, maar heb ook niet zo'n zin om te duwen!
Ja, als die meter gaat lopen, dan begint die te rennen. Je kan tot 130/140mls, maar dan rij je bijna op gas. Als mijn meter helemaal naar links staat, dus voorbij het rode blokje, zit er nog 3 liter in. Maar dat is mijn motor en wellicht is de afstelling van het dobbertje in de subtank net iets anders afgesteld.
Helemaal vol getankt, zit er 15 liter in. Rij 100 mls en ga tanken, en kijk hoeveel er in gaat. Dan is het een kwestie ven rekenen tot hoever je kan rijden.
Als ik goed aan het gassen ben, kan ik de 1:12 halen, maar bij een toerrit, de 1:24, daar is dit blok gevoelig voor, van een zwaar handje dus.
Het is grappig, maar het maakt niet veel uit hoe of waar ik rij.
Clubrit (alleen) de rit er naar toe en vandaan (snelweg) rustig toeren (alleen of met echtgenote) reken op 1:10 (mijl).
Dat is zo rond de 1:16, bij mij 1:18, uitgaande dat 1 mls 1,6 km is.
Voor geduld moet je tijd hebben 2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten" Biker van het jaar 2005