K&N Filter
Moderators: knutsel, Hillywood
K&N Filter
Hallo vrienden, op mijn VT1100C3 zitten V&H Straight Shots en die bevallen eigenlijk prima..
Maar ik ben altijd op zoek naar verbetering.
De Shadow is niet gerejet en heeft gewoon het standaard luchtfilter.
Ik heb wel het idee dat incl. de Quiet Baffle van V&H hij wat beter loopt dan met de standaard Baffle wat meer weg heeft van een kachelpijp..
Waarschijnlijk tegendruk vermoed ik, maar de techneuten zullen hier wel een antwoord op hebben.
Anyway, ik vraag me af of het zin heeft om een K&N filter te plaatsen waardoor er een verbetering plaats vind.
Ben niet ontevreden, verbruik is in orde, vermogen klaag ik ook niet over maar als het beter kan..waarom niet.
Kortom: heeft een K&N Filter zin?
Wie het weet mag het zeggen.
Maar ik ben altijd op zoek naar verbetering.
De Shadow is niet gerejet en heeft gewoon het standaard luchtfilter.
Ik heb wel het idee dat incl. de Quiet Baffle van V&H hij wat beter loopt dan met de standaard Baffle wat meer weg heeft van een kachelpijp..
Waarschijnlijk tegendruk vermoed ik, maar de techneuten zullen hier wel een antwoord op hebben.
Anyway, ik vraag me af of het zin heeft om een K&N filter te plaatsen waardoor er een verbetering plaats vind.
Ben niet ontevreden, verbruik is in orde, vermogen klaag ik ook niet over maar als het beter kan..waarom niet.
Kortom: heeft een K&N Filter zin?
Wie het weet mag het zeggen.
Re: K&N Filter
hij krijgt door de k&n alleen meer lucht.
dit heeft alleen zin als je ook je sproeier bezetting gaat aanpassen.
hij zal eerder slechter dan beter lopen zeker in de top.
dit heeft alleen zin als je ook je sproeier bezetting gaat aanpassen.
hij zal eerder slechter dan beter lopen zeker in de top.
zoo ait maakt zoo heit.
gr.Theo & Reina
http://youtu.be/m02qYpcRmRM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=mJS8j9YYB9w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
gr.Theo & Reina
http://youtu.be/m02qYpcRmRM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=mJS8j9YYB9w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Te©h
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
- Locatie: Utereg aan zee
Re: K&N Filter
Als je alles uit het blok wil peuteren, ja, dan zou je ook aan andere sproeiers moeten om in en uitlaat op elkaar af te stemmen. Maar er is ook een tussenweg en dat is de emissieschroefjes wat beter af stellen. Als deze nog op de fabrieksafstelling staat, is de toevoer van de lucht geknepen. Dan kun je wel een ander filter plaatsen, maar dat zou weinig effect hebben. Als je de schroefjes wat uit draait, hoor je het blok al vrijer ademen. Het toerental zal dan ook omhoog gaan. Als deze weer is teruggesteld op het normale toerental merk je ook dat het blok beter oppakt en lekker door trekt in bijna elk toerengebied. Als je dan een K&N filter plaatst, is de kans groot dat de verhouding lucht/benzine buiten de marge van de standaardcarb's vallen. Want meer lucht = meer benzine. Dan merk je dat het blok slecht start, slecht op toeren komt en alleen in een bepaald toerengebied lekker rijd, maar dat komt doordat de verhouding van lucht/benzine dan weer goed is. Het enige wat je kan doen is wat minder lucht toe te laten door die schroefjes juist wat in te draaien.
Het fijne van een K&N filter is dat je die gewoon schoon kan maken en heel erg lang mee gaat.
Wat betreft deV&H, er zit gewoon minder demping in die pijpen, maar de tegendruk is goed, het zijn geen open pijpen.
Het fijne van een K&N filter is dat je die gewoon schoon kan maken en heel erg lang mee gaat.
Wat betreft deV&H, er zit gewoon minder demping in die pijpen, maar de tegendruk is goed, het zijn geen open pijpen.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Re: K&N Filter
Dank voor de info, Te©h.. Als het wat warmer en droger wordt ga ik kijken.
En hoewel de VT eigenlijk goed loopt is het wel beter om het zo te laten.
Anders verklooi ik er misschien wel weer te veel aan.
En hoewel de VT eigenlijk goed loopt is het wel beter om het zo te laten.
Anders verklooi ik er misschien wel weer te veel aan.
Re: K&N Filter
Even voor de duidelijkheid, van een K&N filter ga je niet sneller.
Een K&N laat net zoveel lucht door als een papieren filter, zo niet een fractie minder.
( een Foam sportfilter nog minder ).
Zeker in het geval van onze gemiddelde Shadow waarbij het meestal een vervangingselement betreft.
De K&N heeft dan als voordeel dat deze gereinigd kan worden en dat deze bij een backfire vlam dovend is ( papier en foam branden als een fakkel ).
Open ( Cone ) K&N type filters hebben meer effect daar deze de gehele restrictie luchtfilter box vervangen. In dit geval krijg je wel veel meer lucht naar binnen en kan het zijn dat je carburateur afstelling niet meer toereikend is.
Een K&N laat net zoveel lucht door als een papieren filter, zo niet een fractie minder.
( een Foam sportfilter nog minder ).
Zeker in het geval van onze gemiddelde Shadow waarbij het meestal een vervangingselement betreft.
De K&N heeft dan als voordeel dat deze gereinigd kan worden en dat deze bij een backfire vlam dovend is ( papier en foam branden als een fakkel ).
Open ( Cone ) K&N type filters hebben meer effect daar deze de gehele restrictie luchtfilter box vervangen. In dit geval krijg je wel veel meer lucht naar binnen en kan het zijn dat je carburateur afstelling niet meer toereikend is.
- Dino
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: K&N Filter
Hier moet ik je toch ff tegenspreken. Een K&N filter laat veel meer lucht door dan een papieren standaard filter.
sempre idem, sempre penis
Re: K&N Filter
Tegenspreken kan altijd, kom maar met bewijs & flow nummers.
- Te©h
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
- Locatie: Utereg aan zee
Re: K&N Filter
Laten we hier op houden dat K&N pretendeert dat hun filters op termijn veel meer lucht door laat dan hun papieren neefjes, en het voordeel hebben dat deze schoon gemaakten weer gebruikt kunnen worden.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Re: K&N Filter
ik ben het volkomen met Dino eens.
en heb niet voor niets grotere sproeiers erin gezet.
op dezelfde top eruit te halen.
ik heb een C2 1100 Ace en Dino een C3 1100 die zijn zijn al zo geknepen bij andere motoren weet ik het niet.
misschien hebben die al een al een veel grotere sproeiermaat ?
en je hoef ook niet zover te googelen om dit in te zien.
http://www.verhoevenmotoren.nl/k-n-luchtfilter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
meer lucht betekend meer brandstof om het optimaal te houden.
en wat erin gaat moet er ook weer uit kunnen..
en heb niet voor niets grotere sproeiers erin gezet.
op dezelfde top eruit te halen.
ik heb een C2 1100 Ace en Dino een C3 1100 die zijn zijn al zo geknepen bij andere motoren weet ik het niet.
misschien hebben die al een al een veel grotere sproeiermaat ?
en je hoef ook niet zover te googelen om dit in te zien.
http://www.verhoevenmotoren.nl/k-n-luchtfilter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
meer lucht betekend meer brandstof om het optimaal te houden.
en wat erin gaat moet er ook weer uit kunnen..
zoo ait maakt zoo heit.
gr.Theo & Reina
http://youtu.be/m02qYpcRmRM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=mJS8j9YYB9w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
gr.Theo & Reina
http://youtu.be/m02qYpcRmRM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=mJS8j9YYB9w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: K&N Filter
meer lucht zal je ook meer brandstof nodig hebben. let wel op dat je meestal in het onderste bereik te weinig benzine hebt, midden bereik gaat al iets beter en bovenin heb je gewoon te veel lucht om fatsoenlijk te draaien.
ach meer os minder lucht het zal om het even zijn. wel dat je aan je sproeiers moet werken anders blijft hij beroerd lopen. wanneer je andere sproeiers monteert zal je ook iets meer vermogen halen, wat resulteert in een hogerverbruik, de kust is nu om dat tegen te gaan met het rechter handje, maar of dat altijd werkt is nog maar de vraag.
ach meer os minder lucht het zal om het even zijn. wel dat je aan je sproeiers moet werken anders blijft hij beroerd lopen. wanneer je andere sproeiers monteert zal je ook iets meer vermogen halen, wat resulteert in een hogerverbruik, de kust is nu om dat tegen te gaan met het rechter handje, maar of dat altijd werkt is nog maar de vraag.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden