Voorvork revisie VT1100C

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Roelof
Forumgebruikers
Contacteer:

Voorvork revisie VT1100C

Bericht door Roelof »

Hallo,
Ik heb een revisieset aangeschaft en voorvork olie. Weet iemand hoeveel nieuwe olie in de buizen moet, maw tot welk level?

Bij voorbaat dank,

Roelof
Hans Snel

Re: Voorvork revisie VT1100C

Bericht door Hans Snel »

Hoi Roelof

Alles is in het engels :lol:

http://www.blackbears.ru/manual/files/H ... Manual.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Bladzijde 157 van het pdf of 6.1 van het boek.

Gr Hans
Roelof
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door Roelof »

Dag Hans,
Ik heb die manual gevonden en zag idd dat er 415 cc in moet maar op pagina 159 staat bij foto 3.9 dat je level kan meten met de schuifmaat (soort dubbelcheck) maar ik zie nergens op welk level dat dan moet zijn... Ik was benieuwd naar die maat.
Aan de andere kant ga ik alles helemaal uit elkaar halen en schoon maken dus zal afgemeten 415cc altijd wel goed zijn toch?

Ff iets anders, ooit gaf iemand in de club mij een fantastische instructie hoe de carbu's af te stellen omdat ik soms enorme knallen had en vlammen uit de uitlaat. Ik moest links en rechts stelschroefjes dicht draaien en daarna een aantal slagen weer open. Dat werkte perfect maar moet dit inmiddels weer een keertje doen en ben die instructie kwijt. Weet jij die nog of waar ik die kan vinden?

Groet,
Roelof
Oldtimer
Shadow Motorclub leden

Bericht door Oldtimer »

Net ook de keerringen van mijn VT1100c vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee wat er in jouw revisieset zit maar ik kwam erachter dat het niet verkeerd is om de veerringen boven de oliekeerringen ook te vervangen.

Inderdaad ook gevuld met 415cc en een beetje lucht :-)
Dat niveau meten zal ervoor zijn dat je zeker weet dat in beide even veel zit.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Roelof
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door Roelof »

Lachen, ik ben precies in deze fase van het proces... De onderste bouten gingen allebei moeizaam, de binnenbus draaide mee. Uiteindelijk met de slagmoersleutel (niet duwen maar trekkend draaien zodat er wel de tikken zijn maar geen klappen) open gekregen. Mijn bovenste ringen zien er ook wat verweerd uit maar ik probeer zaterdag om ze in de cola te leggen. Verder ziet het er allemaal mooi uit en ben ik blij dat mijn buizen nog prachtig zijn. Alle vertrouwen en wil zaterdag eind vd middag rijden...

Dank voor je foto's, leuk om te zien!
R

Oh ja, hoeveel lucht? (of staat dat in het boek?)
Oldtimer
Shadow Motorclub leden

Bericht door Oldtimer »

Ja, staat ook in het boek .... 0 to 6 psi (0 to 0.413685 bar).

.... en die ringen kostte mij E4,50/st .... dus is het overwegen waard om er nieuwe in te zetten.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Hans Snel

Bericht door Hans Snel »

Hoi

Ik zou niets overwegen, gewoon nieuw er in, die dingen gaan roesten en de kracht gaat er uit.
Roest kan ook je buis beschadigen en die kost meer, en je keerringen zijn dan ook sneller naar de kl.....n.
De stofringen worden ook vaak vergeten ( het vuil komt van buiten waardoor de boel kapot gaat, en niet van uit de buis ) :lol:
Als alles nieuw is dan kan je er weer jaren tegen voor die paar euries meer.

Gr Hans Snel
Roelof
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door Roelof »

TADAAAAA
Alles is gelukt en eigenlijk ging het heel erg goed. Vanmiddag proefrit gemaakt en alles is perfect zoals ik het nu kan zien...
Dank voor jullie tips en meedenken!

Tjow
Roelof
Fexjo

Voorvork revisie VT1100C

Bericht door Fexjo »

Ik heb ook veel foto's op mijn blog staan hier over ik ben met een totale revisie bezig. Check maar eens

http://shadowproject.jimdo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie