Sissybar + Sidebags verwijderen

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
InF3RnO
Forumgebruikers
Contacteer:

Sissybar + Sidebags verwijderen

Bericht door InF3RnO »

My Fellow bikers :D

Ik ben nieuw op deze Forum en ook een beginnende motor rijder.

Op mijn Shadow (VT1100 uit '86 )heb ik zowel SideBags als een sissybar. beide vind ik zelf verschrikkelijk..

Nu heb ik besloten om deze te verwijderen maar er komt nogal het een en ander bij kijken..

Sissybar verwijderen, dit is niet echt moeilijk, maar er moet een "ronding" boven komen anders heb je die gaten waar de sissybar in gevestigd is. waar kan ik deze verkrijgen? Soort van alleen handvat achtig iets denk ik?

Sidebags verwijderen, hier moet ik rekening mee houden dat de knipperlichten nu in de tassen zitten verwerkt. Dus ik zal nieuwe knipperlichten moet halen. Is het kopen hiervan voldoende en vastschroeven? Of moet ik rekening houden met houders, onderplaatjes etc.?

Alvast allemaal bedankt!
Bijlagen
13228012_10154267312468010_2074235843_n.jpg
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Re: Sissybar + Sidebags verwijderen

Bericht door Ro1967 »

Als het goed is zitten er achter je sidebags de bevestigingspunten voor je knipperlichten, ff markplaats of woesthoff raadplegen, paar orginele erop, niet vergeten aan te sluiten :wink:
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
InF3RnO
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door InF3RnO »

Ga ik eens naar kijken!

Ik vermoed dat er wel gaten achter blijven in mijn achter spatbord, enig idee hoe ik die het beste kan vullen? Op maat (M10) rubbertjes o.i.d.?
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Er hoort in ieder geval een gat te zitten waar je knipperlicht moet komen. Ik zou eerst die bags er afhalen en het eens bekijken hoe het eruit ziet daar achter. Gaatje opvullen kun je ook dmv een boutje of idd een rubbertje.
Groet Ro

Stokkie

welkom in ons midden
Stefan
Shadow Motorclub leden

Bericht door Stefan »

je zal alle bouten in de zijkant beugels moeten los halen,
dan komt je achterspatbord los te zitten,
dit omdat er losse moeren achter de bevestiging bouten zitten,
en omdat je knipperlichten door deze beugels heen zitten, en de bedrading achter deze beugels naar voren lopen.
en aan de binnenzijde van de beugel waarschijnlijk 2 beugeltjes zitten die je zijtassen van je wiel weg houden,
de gaten kan je bouten in doen,
of gepolijste rvs bouten er in: https://www.montagetechniek.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
InF3RnO
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door InF3RnO »

Stefan schreef:je zal alle bouten in de zijkant beugels moeten los halen,
dan komt je achterspatbord los te zitten,
dit omdat er losse moeren achter de bevestiging bouten zitten,
en omdat je knipperlichten door deze beugels heen zitten, en de bedrading achter deze beugels naar voren lopen.
en aan de binnenzijde van de beugel waarschijnlijk 2 beugeltjes zitten die je zijtassen van je wiel weg houden,
de gaten kan je bouten in doen,
of gepolijste rvs bouten er in: https://www.montagetechniek.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stefan, het klopt voor 90%!

Ik heb gemerkt dat als ik de sissybar demonteer dat ik dan mijn passagiers zitje (niet de rugleunen maar echt de zadel zelf) ergens meer kan monteren. Deze passagierszit monteer je eigenlijk aan de zijbeugels van de sissybar. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik had laatst alles afgemonteerd, knipperlichten besteld (welliswaar universeel niet orrigineel) deze pasten niet door de beugels van de sissybarbeugels heen deze kwamen te kort. Ik vermoed dat de knipperlichten wel zullen passen als de sissybar eraf is en als ik ze direct in t spatbord zelf kan monteren..

Ik zit nu dus alleen met de vraag, hoe moet ik het oplossen met mijn achterzitje als ik de sissybar demonteer :(
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Zelf een beugel fabriceren waarmee je de buddy wel vast kunt zetten?
Groet Ro

Stokkie

welkom in ons midden
InF3RnO
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door InF3RnO »

Dan moet ik kijken of ik dat ergens kan laten doen, want met 2 linkerhanden op dat gebied maak ik meer kapot dan dat ik goed voor elkaar krijg :lol: :lol:
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Ede is denk ik wel te doen vanaf Utrecht, Shortcut choppers kan je denk ik wel behulpzaam zijn hiermee http://www.short-cut.nl/, en anders zit er misschien wel iemand in jou buurt die hiermee kan helpen of een andere oplossing heeft, dit type vt 1100 zie je best veel binnen de club :wink:
Groet Ro

Stokkie

welkom in ons midden
InF3RnO
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door InF3RnO »

nog vergeten een update te plaatsen.

De sissybar laat ik voor wat het is (moet perse een custom oplossing worden dus krijgt een lagere prio).

Maar de sidebags zijn er af 8)
Bijlagen
Foto 15-06-16 22 07 15.jpg
HiHat
Shadow Motorclub leden

Bericht door HiHat »

Nog wat kunnen doen aan je sissybar?
Het onderwerp is al een paar manden oud, maar wilde toch kort reageren. Ik rijd op de zelfde motor, jaartje ouder, heb in het verleden wel eens zitten neuzen naar de mogelijkheden om de sissy weg te halen. Je zult snel uitkomen op een beugel die op de montage gaten van de sissy komt. Of een volledig op maat gemaakte montage beugel voor de achterbudy.
Al is er misschien nog een optie.
Als ik mij niet vergis, heeft de 500 van voor '86 ('83-'86) een uitvoering gehad met een laag handvat- achtige sissy.
http://www.streetbikerider.us/Pics8/198 ... -41857.jpg
Ik weet alleen niet of deze afmetingen overeen komen. Maar is misschien het onderzoeken waard.
Central Division

Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
ArjanKuiper

Bericht door ArjanKuiper »

Hmmm. Ik begrijp er niets van :) Heb altijd gedroomd van een motor MET Sissybar. Dat is juist mooi, dat de motor aan de achterkant nog even een verhoging heeft.

En handig voor de bijrijder natuurlijk :)

Dus prima zo zou ik zeggen :)
InF3RnO
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door InF3RnO »

HiHat schreef:Nog wat kunnen doen aan je sissybar?
Het onderwerp is al een paar manden oud, maar wilde toch kort reageren. Ik rijd op de zelfde motor, jaartje ouder, heb in het verleden wel eens zitten neuzen naar de mogelijkheden om de sissy weg te halen. Je zult snel uitkomen op een beugel die op de montage gaten van de sissy komt. Of een volledig op maat gemaakte montage beugel voor de achterbudy.
Al is er misschien nog een optie.
Als ik mij niet vergis, heeft de 500 van voor '86 ('83-'86) een uitvoering gehad met een laag handvat- achtige sissy.
http://www.streetbikerider.us/Pics8/198 ... -41857.jpg
Ik weet alleen niet of deze afmetingen overeen komen. Maar is misschien het onderzoeken waard.

Hmm, nu ik deze foto zo zie vind ik het eigenlijk minder mooi.. :lol: :lol: Ik had er verder niets mee gedaan, gezien de overgangsregeling staat hij nu ook stil sinds een maandje + komende 2 maanden..

Ik denk dat ik het zo ga laten, ik heb de tassen wel er tussenuit gehaald maar laat de sissybar wel zitten.. :D
fhulsbosch

Bericht door fhulsbosch »

:mrgreen:
Ro1967 schreef:Als het goed is zitten er achter je sidebags de bevestigingspunten voor je knipperlichten, ff markplaats of woesthoff raadplegen, paar orginele erop, niet vergeten aan te sluiten :wink:
Meen je dat nu? :mrgreen: :D
Plaats reactie