Nu weet ik het ook even niet meer met de 500.
Ik had hem eindelijk aan het lopen vandaag na wat ruzie met de ontsteking. Eerst wou de voorste cilinder niet meedoen omdat die verzoop door een hangende choke. Dat opgelost en gelijk nieuwe bougies erin. Maar nu blijkt dat de achterste cilinder niet mee wil doen. Stationair doet die wel mee maar zodra je iets gas geeft houd die ermee op en loopt die alleen op de voorste cilinder waarbij af en toe de achterste even meedoet. Je voelt met rijden dat er een hoop pk's niet mee doen.
Ook stationair ploft hij enorm in de uitlaat.
Als ik van de achterste bobine de zwarte draad eraf trek is er geen verschil en als ik de stekker er weer op doe hoor je een klein hikje. Doe ik hetzelfde bij de voorste dan kapt de motor er gelijk mee. Dus ik moet het zoeken in de achterste cilinder.
Bobine doorgemeten en geeft de juiste weerstand aan als in wphb. Bougie vonkt goed en er is compressie. Dus mijn beredenering is dat ik het in de benzinetoevoer moet zoeken. Carbs er weer afgehaald en ik vond toch dat ze wel erg schuin staan ten op zichte van het blok, maar ze sluiten wel goed af bij de inlaatrubbers. De vlotterkamers zaten wel vol dus de carb krijgt iig benzine.
Nu maar weer de carbs uit elkaar halen en hopen dat daar ergens het probleem zit ondanks dat alles goed schoon gemaakt is.
Misschien zie ik iets over het hoofd? Als jullie nog ideeën en suggesties hebben hoor ik dat graag.
EDIT: Carburateurs gelijk maar naar Stijner gebracht, hij zal ze wel even nalopen, afstellen en eventueel ultrasoon reinigen.
Probleem met 1 cilinder, maar wat?
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Probleem met 1 cilinder, maar wat?
Ik zal even een update geven.
De 500 loopt ondertussen. Het probleem was dus een smerige carburateur, aangetast door oude benzine. Laten reinigen en sindsdien geen problemen meer.
De 500 loopt ondertussen. Het probleem was dus een smerige carburateur, aangetast door oude benzine. Laten reinigen en sindsdien geen problemen meer.
- Albert Overzet
- Shadow Motorclub leden
Re: Probleem met 1 cilinder, maar wat?
mooi dat het opgelost is
Welkom in ons Midden
Regiobiker 2014 van regio midden
Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker
Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Regiobiker 2014 van regio midden
Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker