VT700C start slecht

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Fransvegt

VT700C start slecht

Bericht door Fransvegt »

Hallo, ik heb een vraagje, mijn blok wil niet heel lekker starten. Zoals jullie in mijn voorstel stukkie kunnen lezen zitten er open luchtfilter op mijn blok met daaronder zelf gedraaide "lucht-regel-deksels" om de luchtstroom te reduceren zodat deze weer is zoals met het originele luchtfilterhuis.

De motor loopt nu perfect, trekt goed door, blijft mooi lopen etc etc.

Echter start ie moeizaam. Ook komt er zo nu en dan een fklinke puf uit de uitlaat of luchtfilters. Daardoor dacht ik direct aan klepspeling of timing (kleppen die net te vroeg open of te laat dicht gaan). Echter bleek dit blok zelfstellend te zijn, en blijkt het eigenlijk nooit voor te komen dat de timing niet meer klopt.. daarnaast is het vreemd dat dit met het starten gebeurd... maar hij tijdens het lopen daar ineens geen last meer van zou hebben... toch?

Heeft iemand nog ideeen??

(bijgaand fototjes van de "lucht-regel-deksels")
Bijlagen
filters.jpg
verstelbaredeksels.jpg
draaien.jpg
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Re: VT700C start slecht

Bericht door Ro1967 »

Als je het orginele luchtfilter verwijderd klopt de mengverhouding lucht/benzine niet meer, mijn ervaring is dat je dan ook de sproeierbezetting aan zult moeten passen
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Fransvegt

Bericht door Fransvegt »

Hallo Ro,

dat klopt zeker, vandaar ook de deksels die je in mijn post ziet. Deze verminderen de air-flow weer vanuit de open filters waardoor de verhouding dus weer klopt. ;)
Recycler
Forumgebruikers

Bericht door Recycler »

CV carburateurs en open "pod" filters is een slechte combinatie omwille het CV systeem.
Alle problemen die ontstaan in het brandstofmengsel zijn bijna niet op te lossen met sproeiers.
Loopt hij in het ene toeren gedeelte goed, loopt hij in het volgende toeren gedeelte shit.
Heeft te maken met de vacuüm kanaaltjes achterin de CV carb die een verstoord signaal krijgen waardoor de CV werking niet goed meer werkt.

Even googlen op CV carb pod filter en je word een hoop wijzer.

Voor de juiste afstelling heb je een wideband co meter nodig die je tijdens het rijden af kan lezen anders weet je nog niet wat er gebeurd.
Daar de meeste dit niet hebben zit je vast aan ritje testbank.

Dan heb je het niet alleen over alle sproeiers inclusief de emusiebuizen ( elk toeren gebied in de CV carb heeft zijn eigen sproeier ) maar ook over naald afstelling en een lichtere of zwaardere veer op de CV gasschuif.
Dan heeft meestal de achterste carburateur nog een andere sproeier bezetting als de voorste carburateur ( zie werkplaats handboek ).

Dan ga je nu het openfilter probleem oplossen met een verstelbare restrictor ?? waarmee je feitelijk de gehele carb gaat verkleinen.
Kan je dan niet beter de originele luchtbuis terug zetten op de carbs.
Fransvegt

Bericht door Fransvegt »

Hallo Recycler,

inmiddels m'n "restricters" een heel klein beetje meer dicht gezet, (kreeg net iets te veel zuurstof zo bleek) en motor start nu perfect en rijdt fantastisch.

Ik heb er de afgelopen week elke ochtend en elke avond in de vrieskou mee gereden (20km) van en naar mijn werk.

Ik snap je punt. Mijn inziens is het zo dat de open luchtfilters veel makkelijker lucht doorlaten als het originele luchtfilter + huis. Dit resulteert in te veel zuurstof voor het mengsel wat er nodig is.

Het enige wat ik heb gedaan is dit weer terug brengen naar de originele inlaat luchtflow.. Daardoor loopt ie nu ook gewoon goed op de originele sproeier bezetting. ;)

Ik zie het zo; eerst moest de motor ademen door een rietje (luchtfilter+huis), door de open luchtfilters was het rietje ineens vervangen door een regenpijp. Door hier een dop met een paar gaatjes op te zetten kan de motor weer hetzelfde ademen als voorheen, echter nu door een regenpijp.

Dus in essentie niets veranderd, ik ben alleen wel af van dat gigantische luchtfilterhuis en de niet meer te krijgen rubbers. :)

Dat ik daardoor ook meer dan voldoende ruimte heb om electonica naar voren te verplaatsen zodat ik een clean achterspatbord kan plaatsen is een mooie plus. :)
Plaats reactie