Op mn uppie knutselend is ook maar zo zo, voor wie het interessant vind, ik wil hier een kort verslag bij gaan houden van mijn winter project.
Al sinds ik mn C2 kocht heb ik de neiging gehad er aan te blijven klooien tot ie echt zou zijn wat ik ooit van droomde.
Ik heb altijd al een voorliefde voor gehad voor drag racing, opvoeren en choppen. De dag afwachtend dat ik zelf ook ooit een muscle car zal hebben is voor nu mijn C2 het slachtoffer.. waar het allemaal heen gaat..geen idee, ik doe maar wat. Ik heb een thema in mn hoofd en voeg zo door de tijd heen diengen toe aan de fiets die binnen mn droom plaatje passen.
Een tijdje geleden heb ik aan beide zijdes een Kuryakyn Hypercharger laten plaatsen, totaal onnodig, niet functioneel. Maar daar maal ik niet om, ze zijn aan de vacuum poorten van de carbs geknoopt dus worden wel bediend met gas open/dicht draaien. Ziet er gewoon erg mooi uit, punt. Als ik mij een Drag-Race V-twin voorstel dan zitten er gewoon 2 grote airscoops op.. Wat verder door fantaserend kwam gaandeweg het idee om ook een (ja, non-functioneel) NOX injectie systeem er bij te klussen. Deze zal ik alleen wel zelf moeten maken, die HC's van Kuryakyn zijn vet maar een verchroomd NOX systeem is gewoon niet te krijgen.. los daarvan zou het basis materiaal ook gewoon niet naar mn smaak zijn.
Ik ben dus zelf begonnen te ontwerpen:

De Dop aan de fles is in de 3D render nu nog zwart,.. hier zit ik nog mee. Ik zou ze kunnen laten verchromen, blijkt te kunnen op kunststof, maar ik zit eigenlijk ook nog te broeden op een mooie paint job. Wellicht een herhaling van het patroon dat standaard op de tank van de C2 zit, gewoon om het wat bijpassender te maken. Alleen is alles voor de rest dan chroom.. ben bang dat het dan uit de toon gaat vallen.. (tips welkom hier)
Het materiaal zal een allegaartje zijn van wat maar handig is, voor de flessen bijvoorbeeld gebruik ik twee doodgewone verchroomde bedkruiken, die hadden precies de juiste grootte en kosten maar een knaak per stuk op Marktplaats.

Een koppeling aan de fles die was in dit geval wat lastiger, een kruik heeft amper een aansluiting die ergens aanpast. En om het ergens anders op te laten lijken dan een bedkruik heb ik twee custom koppel elementen ontworpen en laten sinteren uit nylon.
Deze passen naadloos op de kruiken en bieden weer mogelijkheden om met standaard boring/draad door te koppelen, en wat ruimte voor tierelantijntjes:

Gesinterd in nylon ziet dat er dan zo uit:

Op AliExpress heb ik de meeste appendage spullie bij elkaar gescharreld; magneetkleppen, manometers, en de diverse NTP verlopen, RVS gevlochten drukleidingen etc: Heeft me echt handen vol met geld gescheeld want was voor een paar tientjes klaar.

Ik ben op het moment het laser snijden voor de brackets aan het voor bereiden, tekening gemaakt in AutoCAD en dit weekend laten laseren. Ik heb hiervoor al een plaatje 3mm staal laten knippen welke ik gepolijst heb. Ik ben tot P3000 gegaan met de Rotex, glad genoeg voor een strakke sierchroom. Laseren laat ik doen bij Sekomet in Son, het verchromen bij Latour in Nijmegen

Als de contouren gelaserd zijn Tig las ik de brackets in elkaar en laat ik ze verchromen, in Nijmegen zit een chroom boer die het voor een redelijk prijsje doet. Maar samen met het laseren is dit wel de grootste kostenpost: €160 ex. voor het metaal werk..
Ergens met een week of twee zal e.e.a. wel in elkaar gebakken worden, dan weer een update. Mss ook een paar fotos van bij de chroom boer, daar wil ik nl wel bij zijn.
Gelukkig duurt de winterrrrr lang

To be continued:

Grtz Kor