Aloha

Voor wie nieuw is op het forum van de Shadow Motorclub.

Moderators: DylanZW, Hillywood, Ro1967

Plaats reactie
Ace
Forumgebruikers

Aloha

Bericht door Ace »

Zal me even voorstellen, ik ben David, 49 jaar en rijd al meer dan 30 jaar motor. Heb er al best een aantal gehad inmiddels. Van sport tot tour tot naked tot cross.

Ik had een paar jaar niet gereden maar wilde toch weer een motor dus kocht vorig jaar een Naked bike. Ik vond het helemaal niks dus na een paar maanden toch maar weer weggedaan.
Tijdens de maanden dat de naked me niet beviel al op zoek naar wat wel de voorkeur heeft en uiteindelijk dus op zoek naar een cruiser.

Ik heb altijd vrij nieuwe motoren gereden maar nu een Honda Shadow VT750 ACE gekocht van 25 jaar oud (bj 2000).
M'n vader had vroeger ook een Shadow en dit was opstappen en gelijk een "thuis" gevoel. Fijne aan de shadow vind ik dat je meer het gevoel hebt dat je "in" een motor zit ipv erop. Weet niet precies hoe het uit te leggen, je voelt je meer 1 met de fiets ofzo. Daarnaast is de ACE echt geweldig door z'n geluid, hij knettert en pruttelt lekker. Is een Harley clone eigenlijk.

Anyway, mag hem over een paar dagen ophalen, wil wel gelijk wat onderhoud uitvoeren want dat is al een tijdje niet gedaan.

Ik wil olie, oliefilter, luchtfilter sowieso asap doen.
Waar kan ik die filters het beste bestellen?

Zal ook de bougies vervangen en misschien de carburateurs laten reinigen want hij loopt niet helemaal lekker stationair en de choke is best even nodig en blijft niet uitgetrokken op z'n plek.

Zijn er verder nog dingen die redelijk eenvoudig te doen zijn en nodig zijn als een fiets vrij lang stil gestaan heeft en niet vaak onderhouden is?

Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen.
Ronski
Forumgebruikers

Re: Aloha

Bericht door Ronski »

Gewoon alle spulletjes bestellen bij je plaatselijke onderdelenboer. Ze bestellen op kenteken dus nooit missers
Veel rijplezier👍🫶
Plaats reactie