Als je de beschikking hebt over een las apparaat & een haakse slijptol dan past alles.
Dan maakt je de aansluiting op de originele slip on aansluiting en dan vallen alle las hechtingen onder je uitlaat covers.
Met scrap uitlaatpijp kan je prima verloop pijpen maken van je voor pijpen naar je dempers.
Je uitlaatsteunen zal je ook moeten verbouwen om je nieuwe dempers te kunnen ophangen.
Gamma & Karwei hebben daar van die mooie 3mm dikke ijzeren strippen voor in lengtes van 1 meter. Prima materiaal om een verloop beugel te maken van je nieuwe dempers naar je originele uitlaatsteun.
Ik verzaag nooit de originele ophangbeugels maar werk daar om heen mocht ik ooit een keer terug willen..
Enkele foto's ter inspiratie..
Home made met RVS melkpijp, zitten zelfs 30cm dempers in..
Kawasaki Vulcan Supertrapp systeem pas gemaakt op de VT1100..
Hierbij heb ik met RVS pijp ( ongeveer 10cm lengte) een cover gemaakt die los ( geklemd )tussen het hitteschild en de demper zit om de afstand te overbruggen zodat de onderste demper wat meer in lijn hangt. De cover zit over de uitlaatpijp geschoven.
Harley Fishtail dempers pas gemaakt op de VT1100
Hierbij heb ik met RVS pijp ( ongeveer 10cm lengte) een cover gemaakt die los ( geklemd )tussen het hitteschild en de demper zit om de afstand te overbruggen zodat de onderste demper wat meer in lijn hangt. De cover zit over de uitlaatpijp geschoven.
Van RVS pijp kan je prima als origineel hitte schilden maken om een las deel te camoufleren ofwel je dempers naar een dusdanige positie te situeren waar jij ze het mooist vind.
Zaag een kwart weg uit de lengte van de pijp en nu kan je hem over je uitlaatpijp schuiven. Las wat moertjes onder op je uitlaatpijp en boor wat gaatjes in je RVS cover zodat je hem vast kan schroeven.